Femtusen hemlösa i Stockholm!

Inlägg #1: Postat: 2004-04-07 07:24:00
Åke
Om jag tvangs välja mellan att hjälpa en som tvingas flytta runt pga högskolestudier och en som bor i ett inprång under en bro på vintern, skulle valet inte bli så svårt. De hemlösa har inte ens en tillstymmelse till chans att känna DOFTEN av möjlighet till presterande.
Inlägg #2: Postat: 2004-04-07 09:16:00
Rolf Nilsson
Maria! Nu försöker jag att höja en röst åt de som lider i vårat samhälle. Som varken har kraft eller olika studenkårer som hjälper till. Studenterna har också oftast både kompetens och vänner att lita på och luta sig mot. Så det är väl ändå att slå under bältet att jämföra så olika grupper. Och dom du jämför oss med har väl inte med de ministrar att gör som jag riktar min kritik mot.
Inlägg #3: Postat: 2004-04-07 09:20:00
Rolf Nilsson
Tack Åke! Det som du skriver gör att jag orkar fortsätta arbeta med den frågan, jag brinner för just nu. Det som maria gör är att demoralisera olika grupper genom att ställa dom mot varann, istället för att jobba åt samma håll på sitt eget vis.
Inlägg #4: Postat: 2004-04-07 13:28:00
Student
Det du gör, Rolf, är att gnälla på en person som påpekar något viktigt. För ärligt talat, majoriteten av de så kallade hemlösa har ansträngt sig mer när det gäller att straffa ut sig och utgöra mentala och sanitära olägenheter för de personer som har haft oturen att ha dem alldeles för nära in på sig. Det ska löna sig att studera och ska det behöva gå ut över gratis bostad och droger till så kallade hemlösa så må så vara.
Inlägg #5: Postat: 2004-04-07 16:35:00
Rolf Nilsson
Stackars lidande student! Om du som verkar kunna generallisera alla hemlösa som sanitära olägenheter, så kan jag bara hoppas att du vaknar upp och släpper böckerna för att se en verklighet utanför skolsalen. Du kanske glömmer de misshandlade kvinnorna, eller de som inte klarade av de olika lånefällorna som finns.
Inlägg #6: Postat: 2004-04-07 16:35:00
Rolf Nilsson
Det är 25 av de hemlösa som klarar ett eget boende i egen regi, vilket är långt billigare än dessa alternativboenden som rekommenderas istället för en bostad. Jag är fullt medveten om att inte alla klarar en egen bostad.
Inlägg #7: Postat: 2004-04-08 10:08:00
Marka
Varför ta upp studenter över huvud taget i den här frågan? Det har ju ingenting med vartannat att göra?!
Det är lätt att kritisera en grupp om man drar alla över en kam, men så fort man lär känna någon ur denna stora grupp märker man att dessa människor är lika unika som alla människor i vårt samhälle och att de förtjänar ett riktigt liv. Tack Rolf, för att du jobbar med denna otroligt viktiga fråga!
Inlägg #8: Postat: 2004-04-09 13:58:00
Rolf Nilsson
Tack för dom orden Marka! Det är sådana här kommentarer som gör att man börjar tro på männskligheten igen. Kram
Inlägg #9: Postat: 2004-04-13 18:09:00
Dredger
Kom igen nu, Rolf! Det är dags att inse att vi lever i det öppna europa. Läste precis att hemlösa svenskar som drar till Danmark där drogerna är billiga och härbärgena betydligt mer "kravlösa". Kanske dags för "haru´en spänn till en danmarksbiljett" :-
Inlägg #10: Postat: 2004-04-14 10:37:00
Rolf Nilsson
D. Kommer du till mitt jobb ska jag gärna betala hela din biljett. Men ska dom andra som inte vill åka till Danmark, bli tvingade dit för att de inte får den vård många vill ha här i Sverige. Då tycker jag det är åt helvete.
Laddar...