Inlägg #21: Postat: 2004-04-06 14:59:00
|
Alf Carlsson |
Jaså, min ambition är att vara tydlig och jag kan inte hitta vad du menar just i denna sträng. Blir du upprörd över tonen mot Andersson, så bjuder han in till den genom att undvika sakdebatten - det gör man inte ostraffat mot mig.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-04-06 17:27:00
|
sten |
Det går nte att föra en sakdebatt med en som skriver och svarar självVerkar som du bara använder kommentatorsfältet för att undvika att betala för en artikel
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-04-06 21:04:00
|
Alf Carlsson |
Detta var nog det sämsta jag läst. Nåväl, passa på att gå igenom vad du menar med "likriktning". Börja i en ny sträng så vi slipper älta formfrågorna kring mig.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-04-06 21:47:00
|
Ingrid ... |
Alf, du tror att jag blir upprörd - Sällan!! - Men bedrövad över att du som har kapacitet att gå i polemik med både bett och elegans så lättvindigt tar till förakt för att kväva ev. motstånd - Du vet precis vad jag menar ... Ger du däremot, en gång för alla, anonyma marodörer en snuskigt, svidande match tror de har respekt för dej så får du min varmaste applåd.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-04-07 00:26:00
|
Alf Carlsson |
Nu förstår jag inte vad du tjatar om. Det finns inte ett ord skrivet här för att uppröra dig. Är Sten Andersson seriös utvecklar han begreppet likriktning i en egen sträng. Gör han inte det saknar han all trovärdighet. Pseudonymer ska i princip inte besvaras alls om inte inlägget i sig har ett principiellt värde. Big Brother-nivån ska tigas ihjäl.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-04-07 01:15:00
|
Ingrid ... |
Sten brukar alltid svara på inlägg som har ett principiellt värde.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2004-04-07 09:27:00
|
Alf Carlsson |
Är det Sourzefamiljen som talar nu? Du inser möjligen inte hur bedrövligt låg nivå din synpunkt håller, dessutom i perspektivet av att du alldeles nyss hyllade min "talang". Jag beklagar att ämnet är tappat och lämnar strängen så att Sten kan få mata duvor och leta upp ett nytt osammanhängande gnällämne utan lösning och analys.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2004-04-07 09:29:00
|
Alf Carlsson |
Som en parantes kan jag bara nämna att Sveriges storhetstid var just i vandringen mot ökad jämlikhet. Då var skolböckerna fria och ingen tvekade att ta ett studielån om man ville läsa. Du fungerade kommunala musikskolan och levererade grunden till våra exempellösa internationella musikframgångar etc. etc.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2004-04-07 09:38:00
|
Alf Carlsson |
Nu är den politiska visionen reducerad till "det ska bli skönt med eget fiskevatten" och en LO-ordförande som vill kvotera pappaledigheten "annars ska den delen frysa inne". Maktbasen är överflyttad till ett antal självutnämnda furstar, samtidigt som subkulturerna och maffian utvecklas och sätter skräck i landet. GP har rivit samhällskontraktet likriktningen - Sweden is no more.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2004-04-07 10:10:00
|
Sten |
Hur man kan framhärda att få debattera sina spretiga synpunkter med en gnällig, duvmatande gubbe som skrivit en undermålig,inskränkt "analys" och som ingenting har att erbjuda som lösning övergår mitt förstånd. Försök skriv en egen artikel!
|
|
Inlägg #31: Postat: 2004-04-07 12:05:00
|
Alf Carlsson |
Det handlar inte om mig, det handlar om ditt behov av att skapa trovärdighet kring din artikel, eventuellt visa att din ambition med artikeln ligger högre än bara en applåd från Sourze aphylla.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2004-04-07 22:10:00
|
Nartin |
och du har misslyckats Alf. Du är persona non grata. Försvinn. Vi tål dig inte. Du är otrevlig, obehaglig, arrogant och faktiskt långt dummare än vad du själv vill låta påskina. Gå och styr ett lok. De går på räls. Hur svårt kan det vara?
|
|
Inlägg #33: Postat: 2004-04-07 23:40:00
|
Alf Carlsson |
Det är ingen dum idé. I denna ankdamm som håller på att drunkna i sin egen inskränkthet finns inget utrymme. "Vi tål dig inte" skriver en ynklig pseudonym i detta meningslösa skådedrama. där Losell ber min talang om hjälp att dräpa just pseudonymerna.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2004-04-07 23:52:00
|
Alf Carlsson |
Och Anderssons ämne är angeläget. Kvalitén i skolan är katastrofal, det är verkligen angeläget att formulera och lämna bidrag i den politiska beslutsprocessen - Ja, jag har misslyckats Nartin, min dumhet består i att jag hela tiden överskattar människors förmåga...eller vilja.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2004-04-07 23:57:00
|
Alf Carlsson |
Så låt vattenytan åter ligga spegelblank i Sourze egen ankdamm "Politik och samhälle". Låt den nyliberala talanglösheten få kväva sig själv i sina spyor. Och låt pseudonymerna göra upp i sin skuggboxning och sina luftgitarrer. "Persona non grata" känns plötsligt som en utmärkelse.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2004-04-08 08:16:00
|
per |
drama quee
|
|
Inlägg #37: Postat: 2004-04-08 11:52:00
|
Ingrid ... |
eller queer
|
|
Inlägg #38: Postat: 2004-04-08 12:23:00
|
Alf Carlsson |
24/37-"Ger du däremot, en gång för alla, anonyma marodörer en snuskigt, svidande match tror de har respekt för dej så får du min varmaste applåd." -Tänkt vad snabbt man kan kasta om, 12 inlägg, sen ställer sig åter Losell på aphyllan och kramar sina pseudonymer - det är nog den egenskapen som gör dig så motbjudande och bidragen till skolans lösning lyser allt svagare. När man sen ser de alltmer enstavigare inläggen måste man ställa sig frågan - Var skolan verkligen bättre förr?
|
|
Inlägg #39: Postat: 2004-04-08 13:56:00
|
Nartin |
"alltmer enstaviga" heter det.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2004-04-08 14:02:00
|
Nartin |
det Alf inte begriper är ett det är skillnad på att debattera ett ämne och att föra sig åt som en rättshavererad skitstövel. Alf lockar fram det absolut sämsta hos alla han kommer i kontakt med bland kommentarsfälten, och det beror inte på oss - problemet sitter någonstans inne i Alfs obehagliga hjärna.
|
|