Enda kinden till

Inlägg #1: Postat: 2004-04-02 18:24:00
Isabella M
Underbart, Ingrid. Allt som oftast gör du korrekta tolkningar utifrån mitt eget syfte räknat av mina små alster. Människan är allt en bra självupptagen varelse, vill ge sken av så mycket, men när det kommer till sin spets...
Inlägg #2: Postat: 2004-04-02 19:06:00
Smärtsamma sanningar
Men Isabella, är inte du en narcissist..? Hela du speglas på sourze som om det bara handlade om dig och dina texter..
Är D U sårad..!? För vem talar din tunga då du inget vet eller beaktar.
En piedestal av fejk och picturecollage. V e m är du?
Inlägg #3: Postat: 2004-04-02 19:08:00
Smärtsamma sanningar
Vet du det? Inte den du skulle vilja vara, utan v e m är du?
Ord och text kan inte ljuga.
Allt som sägs syns mellan raderna.
Så oviktigt egentligen.Men vem talar om det för dig? Att du ä r en stor narcissist? Ingen.
Spegel spegel på väggen där..
Inlägg #4: Postat: 2004-04-02 20:48:00
Ingrid ...
Svar 2-3: Smärtan mellan dina rader är så påtaglig att man nästan kan ta på den. Jag frågar mej också: Vem är egentligen denna Isabella som med bara några få ord kan väcka upp så starka känslor? Det skulle jag gärna vilja veta, därför försöker jag läsa hennes texter genom ofärgade glas. Erkänner att jag är avundsjuk på en sådan begåvning - MEN, absolut inte missunsam!
Inlägg #5: Postat: 2004-04-03 01:06:00
Isabella M
svar2: Fråga mig inte om det du så tydligt önskar vilja ge det enda rätta svaret på själv. Vad jag än skulle svara så skulle det ändå ha en underordnad betydelse för dig om det inte motsvarade vad du ville höra, varför jag avstår. Sanningen har en benägenhet att vara vad var och en vill ska vara sant för sin egen del och syften.
Inlägg #6: Postat: 2004-04-03 01:26:00
forts./IM
Den här kommentarstypen, just i det här skedet, var nog alltför förutsägbar för att höja på några ögonbryn. Alla varför du frågar kring de känslor jag väcker med mina texter kan rimligtvis bara besvaras av det de vars känslor har väckts.
Inlägg #7: Postat: 2004-04-03 01:31:00
fort./IM
./:besvaras av dem vars känslor har väckts./.Att "hela jag speglas på Sourze" är ingenting jag har planerat och jag beklagar om du uppfattar det som att jag tar för stor plats. kan trösta dig med att sådana fenomen brukar vara snabbt övergåeende, tills vidare kan du väl undvika att läsa vad jag skriver - om du känner att du far illa av att bidra med mer intresse än jag förtjänar. Vad för slag av "fejkade bildkollage och piedestaler" du talar om, är tyvärr mer än jag känner till.
Inlägg #8: Postat: 2004-04-03 01:38:00
Fort/IM
Ingrid: Andra delen av svar nr 6 var ett inflikande till dig, jag skulle just skriva in detta, samt lägga till en slutkläm om ordens betydelse och även uttryck för värme och kärlek, när jag upptäckte att jag redan tryckt på "skicka" och satt och skrev i timma luften.: Var bara för mig att fortsätta där meningen slutade istället. Hoppas det inte blev alltför förvirrande för dig.
Inlägg #9: Postat: 2004-04-03 04:33:00
Lotta
Hörredu "smärtsamma sanningar" Du känner inte Isabella för fem ettöringar och det märks. Sitt inte där och antyd motsatsen och inbilla dig nåt. Du behöver ju för tusan hjälp av nån!
Inlägg #10: Postat: 2004-04-03 10:44:00
AC Collin - La Magica de Hex?
Svar 2 - 3. Fascinerande. Det finns uppslag till en hel roman i dina två kommentarer. Det som står mellan D I N A rader är minst lika avslöjande, liksom ditt sätt att formulera dig. Det finns en sorg där, en frustration över att själv inte bli tillräckligt sedd och upphöjd. Jag anar en missunsamhet som du troligen inte är så stolt över, eftersom jag gissar att du anser dig vara en god människa. Men ibland rinner det bara över. ;-
Inlägg #11: Postat: 2004-04-03 11:01:00
Ingrid ...
Lotta, jag håller med dej. Alla som mår dåligt av andra människors framgång behöver hjälp med sin smärtande avund, hjälp med att börja acceptera sej själva. Först då blir livet gott att leva. Först då kan de "Älska sin nästa såsom..."
Inlägg #12: Postat: 2004-04-08 09:15:00
Alf Carlsson
Hitler var framgångsrik, det var många som mådde dåligt av det...fast många accepterade och dom tyckte förmodligen att livet var gott att leva. "Livet är underbart" - kan kanske vara ett filmtips.
Inlägg #13: Postat: 2004-04-08 10:11:00
Alf Carlsson
5 o 6 - Briljant retorik, underbar läsning, värdigt, högburet och oantastbart.
Laddar...