|
Inlägg #1: Postat: 2004-04-01 16:12:00
|
|
Dinna |
Bra Sunny! Håller helt med! Alvunger är en föraktets och hatets apostel, som så många liknande feminister!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-04-01 16:29:00
|
|
Qvinna |
Jag har inte precis ngt till övers för manliga torskar speciellt inte dom som är gifta men jag håller med Sunny om att när kvinnor är sexturister ett ex är Kerstin Thorvall prisas dom för sin sexuella frigjordhet, att dom "tar för sig".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-04-02 11:43:00
|
|
Alvunger |
Ja, att jag föraktar torskar framgår ju tydligt i artikeln - jag skriver det rätt ut så det hymlar jag inte om. Det må så vara att kvinnliga sexköpare prisas, men jag tillhör inte den fancluben. De prostituerade har inga rättigheter idag, vilket innebär att jag anser att de som köper sex av dem måste ha en jädrigt märklig kvinno/manssyn om de anser att de skall dra nytta av ett underläge på så vis.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-04-02 15:44:00
|
|
Sunny |
Rosea kämpar för de prostituerades mänskliga rättigheter så gått det nu går i just det här landet. DVS våra taleskvinnor får yttra sig på i hela världen utom i Sverige. Det blir en konferans om sexhandeln i Norrland snart: De svenska arrangörerna gick i taket för att de norska S-kvinniorna insisterar på att ta med sin främsta expert på de här sakerna: Otänkbart. Hon är nämligen hora o en sådan får inte yttra sig om prostitution i vårt land.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-04-02 15:51:00
|
|
Sunny |
Forts De norska kvinnorganisationerna backar då att medverka eftersom de inte behöver vara lika PK som de svenska. Ska tala om hur det går. Det finns sexköpande kvinnor här hemma oxå. Dels köpte många par sex för trekant,dels finns det lesbiska kvinnor. Att dra nytta av människor i underläge är fult men hela samhället bygger på det. Jag tänker bl.a. på reportaget om de illegala byggjobbarna som PK människorna utnyttjar till max.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-04-04 20:20:00
|
|
Dan |
Vad som saknas är dock kvinnor som köper män, eller hur? Jag ska bli inte bitter här, men det är fan ett tecken på att tjejer har på tok för lätt att få ragg ändå. När de allra flesta, jodå dessutom klagar på att de blir raggade på av för många killar, undrar man om det inte är dags för sossarna att börja diskutera sex-kvotering.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-04-04 20:20:00
|
|
Dan |
Jag har räknat ut att jag för de senaste årens missväxter har jag nu rätt till tre dejter, 2.4 engångsligg och en halvsnygg flickvän som kompensation. Och jag tänker inte betala för det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-04-05 14:17:00
|
|
Sunny |
Dan: Läs under min andra tråd. Det finns kvinnor som köper män: jag har till o med gjort det själv en gång.
Är nyfiken på vad du vill ha kompensation för?
|
| |