Mitt arvegods från Nazityskland finns på Louvren

Inlägg #1: Postat: 2004-03-26 11:57:00
Ninna Bengtsson
Otroligt bra artikel! Du sammanfattade det hela i ett nötskal. Britt-Marie Mattson skriver också i GP efter vad jag vet och hon gör alltid lysande utrikespolitiska artiklar.
Inlägg #2: Postat: 2004-03-26 12:59:00
Henrik Baner
Bra losning pa problemet.. Synd bara att varken palestinierna eller israelerna skulle ga med pa det.
Inlägg #3: Postat: 2004-03-26 21:31:00
Per B
El Palestine ett enormt stort område som både nuvarande Israel och Jordanien hetat. Britterna delade upp det efter första världskriget och bildade TransJordanien som tack för den hjälp de fick under kriget. Varför skapade inte araberna själva en stat för dem som kallar sig "Palestinier" när de okuperade områdena?? Nä för de själva anser att deras eget land är en del av Palestina och Israel är det också. Deras lösning är att utrota Israel ett land lika litet som småland.
Inlägg #4: Postat: 2004-03-27 15:47:00
Christer H
En väl skriven och lagom förenklad artikel om ett historiskt råttbo av oförrätter och felgrepp. Jag delar din och BMM:s uppfattning om en möjlig väg. Och ett stärkt FN måste in på flera håll i regionen, det är nog nödvändigt för en mer bestående fred. Mvh CH
Inlägg #5: Postat: 2004-03-28 22:22:00
Sourze
Du som kallar dig "Vänsterpartist" i kommentarsforumet till den här artikeln, flera kommentarer från dig om judar anser vi vara hets mot folkgrupp och är därmed olagliga. Därför har vi tagit bort dem. Vänligen respektera det fortsättningsvis.
Inlägg #6: Postat: 2004-03-29 15:26:00
US
Jag tänkte på en sak Ramona. Du har kanske arvegods även i USA. Över 1000 museiföremål som försvann i samband med plundringarna i Irak, har hittats i USA. Jag menar, där finns gott om hemliga gallerier som innehåller stöldgods från andra världskriget.
Laddar...