Inlägg #1: Postat: 2004-03-26 18:08:00
|
poesipolisen |
Den här dikten känner jag delvis som något alarmerande isabellainsprirerat faktiskt. Jag vet inte vad du tycker själv men det måste betyda nåt att jag kände så på en gång. Detta "mäter avståndet till" ger faktiskt en "snodd" upplevelse fast det antagligen inte är medvetet av dig. och jag tycker bara det är så jävla synd när du hela tiden innan haft så genomgående satans proffsig helt egen stil.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-27 00:42:00
|
Karin |
Väldigt vacker och stämningsfull...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-30 16:19:00
|
Ari E |
Till alla som har en åsikt om ovan..så vill jag nu meddela att jag har skrivit om dikten och ändrat meningen men behåller det som jag avsåg med metaforen och som har en viktig betydelse för hela dikten...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-30 17:55:00
|
Isabella M |
"Time-Out!" : Aris stil är helt hans egen och jag beundrar den avsevärt. Dikten är helt fantastisk! Den har en själ och ett djup, och det hela handlar enkom om Aris själ och djup. Var jag kommer in i sammanhanget är enbart per "påminnelse om" i ett uttryck och sådant händer som påpekat ofta och alla. Om jag får tycka något om ordbytet, Ari, anser jag att "mäta skillnad " och väga skillnad" gjorde "all skillnad" i dikten som sådan, "väga" smälte helt enkelt bättre in,...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-31 10:11:00
|
Thomas L. Aabo |
Den här är stark och bra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-04-07 14:14:00
|
Karin Dahlin |
..själv läste jag Aries dikter INNAN jag upptäckte Isabellas..så någon efterrapning är det inte fråga om.Arie har den stil han alltid haft och för guds skull glöm inte att det svenska språket är relativt begränsat om man jämför med engelskan t.ex
Glad påsk
|
|