Terrorism- det nya hotet från förr

Inlägg #1: Postat: 2004-03-23 23:51:00
Alf Carlsson
Jag stödjer inget våld överhuvudtaget. Däremot växlar jag in kapitalets hämningslösa exploatering i liv och har insett länge att det kommer motreaktioner, motvåld. Jag kunde MYCKET VÄL FÖRSTÅ att World trade center betraktades som fiendelandets högborg och att de som arbetade där inte ansågs oskyldiga.
Inlägg #2: Postat: 2004-03-23 23:57:00
Alf Carlsson
Madrid däremot är mer ett sätt att sätta press på den inre opinionen i Väst, så att man tar hem sina trupper. Madrid är en spegelbild av USA:s närvaro i mellanöstern, Madrid är världskriget och någon måste backa. Man visade att det inte behövs avancerad teknik för att precisionsbomba. Att reducera Madrid till terrorism är ett grundläggande misstag.
Inlägg #3: Postat: 2004-03-23 23:58:00
Ludde
Nu visar du verkligen färg Alf. Skulle tusentals kontorsanställda i World Trade Center inte vara "oskyldiga"?
Rent av osmakligt att läsa ditt dravel.
Till skillnad från dig tar jag avstånd från all form av terror mot civila oavsett om det är Usama, Sharon eller fans moster i Nordkorea som står bakom.
Inlägg #4: Postat: 2004-03-23 23:59:00
Alf Carlsson
Jag vill ha FN:s diktatur, ett internationellt säkerhetspolitiskt forum som dikterar villkoren för umgänget mellan nationerna.
Inlägg #5: Postat: 2004-03-24 00:02:00
Ludde
Fy fasiken för dina åsikter. Enbart oskyldiga människor lemlästades och dog på tågen i Madrid. lokförare som du är borde väl veta vilka som åker tåg. Det som du själv kallar proletärer. Skulle detta inte reduceras till terrorism? Bra att du talar ur skägget cyniska människa. Jag minns att du inte heller tar avstånd från kommunismens förtryck och folkmord i Öst i andra debatter.
Inlägg #6: Postat: 2004-03-24 00:04:00
Alf Carlsson
Ludde?? - Jag FÖRSTÅR hur Bin Ladin tänker och det är inte samma sak som vad jag tycker. Sen tar du inte avstånd från USA:s ´terrorism och det kan väl jag då, å andra sidan tycka är inte bara osmakligt, utan rejält äckligt eftersom det just är USA som infört den umgängesformen på den internationella marknaden.
Inlägg #7: Postat: 2004-03-24 00:06:00
Alf Carlsson
Du läser inte vad jag skriver eller så förstår du inte eller så vill du inte förstå. Det är lika illa som meningslöst att fortsätta.
Inlägg #8: Postat: 2004-03-24 00:09:00
Alf Carlsson
Jag tar avstånd från all perverterad makt, så får det gälla folkmord, Skandichefer eller Björn Rosengren.
Inlägg #9: Postat: 2004-03-24 00:32:00
Ludde
"Att reducera Madrid till terrorism är ett grundläggande misstag". Vet du inte vad du skriver Alf? Är inte detta enbart ren terrorism från Binladin? Grogrunden för Bin Ladin och hans gelikars rekrytering är den orättfärdiga situationen som USA bidragit till. Men det rättfärdigar inte , även om du har förståelse för det, terror mot civila. Jag förstår inte varför man inte kan slå vakt om demokrati mot terror samtidigt som man verkar för global solidaritet?
Inlägg #10: Postat: 2004-03-24 00:33:00
Ludde
Kanske är det viljan som saknas från den sk vänstern.
Laddar...