|
Inlägg #1: Postat: 2004-03-21 12:03:00
|
|
Yohannis Petersson |
Sunny:
Det är helt mänskligt och komma över känslan av hat, mot en person man har blivit kränkt av, är en lång process vars respekt du ska vara ytterst lyhörd för.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-21 13:29:00
|
|
Biff |
Om jag blev mördad av en sjuttonårig gangster, så skulle jag absolut vilja att någon av mina anhöriga smög sig på och dängde en stekpanna i huvudet på honom. Det blir ju liksom en symbolisk handling som visar att de verkligen brydde sig om mig...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-21 15:18:00
|
|
Lida |
svar 2:somliga resonerar som Du,andra det dödsföraktande patoset.Livet betyder ingenting i jämförelse med målet självuppoffringen.Glädjen ska jämt och rättvist fördelas.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-21 18:40:00
|
|
Sunny |
2 Det är lite värre med döda offer . Men jag skulle inte velat att någon tog till våld som dödat mig så de mina vet ju min åsikt o skulle därför repektera den. Som levande "offer" kan jag välja att förlåta. Men: Obs! bara för brott som begåtts emot mig! Pappa ville på äldre dar att jag skulle förlåta hans övergrepp o misshandel av min syster: DET kan bara hon själv. O gjorde aldrig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-21 20:42:00
|
|
Yohannis Petersson |
Precis Sunny, att säga till en annan person, "att hon bör förlåta en annan bara för att jag tycker det" har jag ingen rätt till och jag bör inte förlåta någon om jag inte i mitt hjärta känner det. Det är en process som ENBART individen själv skall ta ställning till.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-22 08:39:00
|
|
Elisabeth |
Svar 4.Jag tycker nog att,bli förminskad och svårt handikappad är värre än döden.Skydda den akademiska hedern, å tjänstens vägnar"det finns dom som har det värre".Det är dyrt att inte dela med sig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-22 08:40:00
|
|
Sunny |
Precis. Att försöka "medla" mellan offer o "förrövare" kan man inte ifall offret inte vill.
|
| |