Feministiskt självförsvar

Inlägg #1: Postat: 2004-03-18 15:54:00
Sören Wallsten
Det är inget fel med självförsvar. Men som jag srkev så kan även feminsitiskt självförsvar även användas för att slå ner någon och inte bara till försvar.

Sedan undrar jag hur bra det fungerar i praktiken.

Motstättningarna ökar eftersom feministiskt självförsvar bara är för kvinnor och syftet är att försvara sig mot män.

Det är vad jag tycker i allafall.
Inlägg #2: Postat: 2004-03-20 15:12:00
Anna Dr
Sören, det finns faktiskt kurser i självförsvar för båda könen. Kanske är dessa feministiska kurser anpassade just för kvinnor. Jag förstår fortfarande inte varför motsättningarna ökar för att tjejer går kurs i självförsvar.
Inlägg #3: Postat: 2004-03-22 16:48:00
Kristina
Anna, du verkar inte hänga med alls. Varför har man i skolor självförsvar för enbart tjejer?? Med din argumentation kan man skippa t.ex engelska lektionerna för killarna och säga, jamen det finns ju kurser för den som vill lära sig det...
Inlägg #4: Postat: 2004-03-22 16:49:00
Kristina
Det är skillnad på att göra en kurs för t.ex tjejer men att tillåta de killar som vill gå, än att göra en kurs ENBART för tjejer, och säga att killarna inte får vara med. Om du inte tänkt så långt så är det faktiskt diskriminering. Någonting som feminister gärna utövar när det gäller män. Det är INTE okej att inte tillåta vissa deltagare enbart p.g.a kön eller hudfärg eller liknande!!
Laddar...