Inlägg #1: Postat: 2004-03-16 10:34:00
|
Ninna Bengtsson |
Givetvis kritiserar jag inte HELA rättsväsendet, i första hand handlar det ofta om försvarsadvokatens uttalanden, men jag tycker sådana könsspecifika uttalanden borde fördömas av samhället. Det är viktigt att inte döma oskyldiga, men det är också viktigt att döma de skyldiga.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-16 10:37:00
|
Ninna Bengtsson |
Som det nu är läggs majoriteten av våldtäktsbrotten ner förmodligen ibrist på bevis. Men, kan man verkligen begära att en våldtagen och misshandlad tjej ska orka ta sig till sjukhuset, gå igenom provtagning och de tester som görs för att få bevismaterial och orka igenom detta psykiskt?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-16 13:03:00
|
Biff |
Visst är det kasst, men har du något bättre förslag? Det är tio gånger viktigare att inte döma oskyldiga än att fria skyldiga sägs det, och vill man då öka chanserna att få fast våldtäktsmannen bör man alltså ta sig till sjukhuset så fort som möjligt även om det inte är speciellt kul. Tänk på att det kan förhindra framtida våldtäkter också. Ibland måste man göra saker man inte vill, annars är man bara en liten lort. :
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-16 13:21:00
|
Michael Lundahl |
Ninna svar 2: Så bara för det så skall vi helt plötsligt *strunta* i beviskraven för sexualbrott? Vi struntar i principen "Oskyldig tills motsatsen bevisats" bara för det? Domstolsförhandlingar á la Ninna: "Ja alltså, han våldtog mig. Det gjorde han. Det var hemskt". "Ok, finns det några bevis för det?" "Nej men det fattar du väl att jag var så uppsliten att jag inte orkade ta mig till sjukhus!" "Näe det förstås... ok, han är skyldig".
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-16 13:24:00
|
Michael Lundahl |
Dessutom fläskar du på dina postningar här så att du nästan spricker. "...systematiskt utsätts för gruppvåldtäkter..." är meningslös utfyllnad. Vet du ens vad det är du påstår i denna mening? "Tusen exempel"? Jo tack... visa mig dem då. Sedan är det en LÅNG väg från det att kort kjol NÄMNS till det att det AVGÖR ett mål... och ännu längr eväg till att förvandlas till "Skyll dig själv".
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-16 13:27:00
|
Michael Lundahl |
Ninna, ingen får det bättre av att du tar i på det här viset. När du kommer med den här typen av "no holds" postningar gå det inte att ta dem på allvar. Bara en sådan sak som svar 2 ovan visar att det du påstår har dålig förankring i verkligheten. För din egen skull, och framför allt för de som du vill hjälpa, håll dig till verkligheten. Den är illa nog utan att behöva krydda den med överdrifter.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-16 13:28:00
|
Pålle |
"det finns tusen alla exempel." Jaha, verkligen? I sådana fall kanske du kunde ha klarat att citera eller hänvisa till åtminstone ETT sådant exempel. Ännu bättre om du hänvisat ill just 1000 exempel förstås.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-03-16 13:30:00
|
Pålle |
Du ställer frågan: "Men, kan man verkligen begära att en våldtagen och misshandlad tjej ska orka ta sig till sjukhuset, gå igenom provtagning och de tester som görs för att få bevismaterial och orka igenom detta psykiskt?" Svaret är ja. Blott det faktum att frågan på allvar ställs visar att www.antifeminism.nu sannerligen behövs.
|
|