Tonåren - ett helvete?

Inlägg #1: Postat: 2004-03-14 21:01:00
solveig
De är en turbulent tid, tonåren, du är inte ensam. Om att känna sådär. Det blir bättre, jag lovar. Tänk dej livet som en flod. Yster och full av hinder i början, sen makligare, bred och trygg. Ha något mål som du vill nå som gör att du ser längre än det som känns blä nu. Allt har sin tid. Du är ju i idealåldern, det är snart vår och bättre blir det med ålder och visdom. Kram!
Inlägg #2: Postat: 2004-03-15 09:59:00
Malin
Grattis till ditt mod - du vågar berätta hur du känner. Det är en bra början. Jag är ett år äldre än dig och tycker också att tonåren var ganska jobbiga, det gör nog alla. Men jag har lärt mig att se vad tuffa saker har gett mig. Livet prövar en ibland, men bjuder också på flyt andra stunder. Visst är det spännande...
Inlägg #3: Postat: 2004-03-15 15:07:00
Sunny
Hej! Skulle inte vilja leva om mina första 18 år på jorden för allt i hela världen men ja. äVEN OM MAN ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT TRASIG SÅ KAN DET BLI BÄTTRE! Även om man bra har sig själv till att börja med. Så våga drömma,se framåt! Kramar Sunny
Inlägg #4: Postat: 2004-03-15 15:33:00
Bengt Odenhed
Det bästa du gjort är detta, berättat.
Hade få riktiga kompisar i skolan.
Fattar inte själv hur man orkade gå till skolan när det var som svårast. Inte fören nu många år efter som jag tänker mer på det. Nu när jag är större så åker min bästa kompis utomlands & pluggar. Faktiskt bara han jag varit med alla dessa år, så det blir svårt men livet måste fors. Jag hade önskat mig en bättre start, för alla är värda ett bra liv! Men det är inte fören nu jag fått hjälp.
Jag tror på dig!
Inlägg #5: Postat: 2004-03-15 16:08:00
Elena
Kom ihåg att vi egocentrerade människor alltid förstorar upp våra egna problem. Hur illa vi än tycker att vi har det så finns det alltid dom som har det mycket värre! Har du hälsan har du allt och livets alla möjligheter ligger öppna för dig!
Inlägg #6: Postat: 2004-03-15 16:11:00
JPA, tonårsmorsa
Gumman, det är kämpigt - jag vet. Jag har också varit där med problem skrivit en del om det även här på sourze. Men idag när jag är 40 år ser jag att mycket av min styrka, visdom och insikt kommer från att jag fick kämpa som ung. Så märkligt som det kan låta, så kan ditt lidande ha en mening. Kanske du börjat hitta den genom att skriva här! Fortsätt gärna. Och visa din text till dina föräldrar också.
Inlägg #7: Postat: 2004-03-16 11:55:00
C
Det finns inget mer självcentrerat än unga människor. Newsflash: Världen kretsar inte kring er! Vadå problem? Skriv en bok, den blir garanterat utgiven, förlag älskar snyfthistorier från unga tjejer just nu.
Laddar...