Inlägg #1: Postat: 2004-03-09 08:37:00
|
Alf Carlsson |
Underbart. Du menar att det är konstigt att folk röstar på ett antidemokratiskt parti, som eftersträvar diktatur, som efter maktövertagandet vill avskaffa fria val samt genom massavrättningar ta livet av alla meningsmotståndare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-09 08:42:00
|
Alf Carlsson |
Det är underbart att demokraten Henrik Baner är den förste som ifrågasätter om alla ska få ha rösträtt. Det får bli jag som vänsterpartist som får försvara idioten Henrik Baner mot sig själv så han kan få behålla sin rösträtt...komiskt, kommunistiskt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-09 08:50:00
|
Alf Carlsson |
Henrik Baners fasta fascisthand flaggar för indragen rösträtt. Jag tror min själ han har gjort mig till kommunist för att säkra upp att det inte görs inskränkningar i demokratin den parlamentariska vägen. Det räcker min själ med den diktatur som utövas i de slutna styrelserummen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-09 08:51:00
|
Alf Carlsson |
Dumheten är en demokratisk rättighet och det ska du vara djävligt glad för Henrik Baner.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-11 12:06:00
|
Henrik Baner |
Jag belyser problemet att folk ar sa ointresserade av politik nagot som i allra hogsta grad inkluderar aven mig sjalv. Man bryr sig inte utan gar i stort sett och rostar pa det parti som man "alltid" rostat pa eller pa nagot populistparti med ett budskap man tycker later bra. Ny Demokrati var val ett alldeles utmarkt exempel pa detta.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-11 12:24:00
|
Henrik Baner |
Vanstern tycker jag, aven om dom inte ar nagot populistparti, utnyttjar detta. Man sanker sig till dadda hink och spade niva for att forklara otroligt koplexa problem som t.ex. EMU. Allt for att vinna roster.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-11 12:25:00
|
Henrik Baner |
Tycker det ar larvigt att pasta att jag ar fascist. Du far garna tycka att jag ar dum i huvudet daremot.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-03-13 22:48:00
|
Alf Carlsson |
"Ointresserade av politik..." betyder inget annat än att man är ointresserad av rubrik- och ismdiskussioner. Ta vilken konkret sakfråga som helst så finns där ett ställningstagande, vilket är ett politiskt ställningstagande utan att den enskilde förstår det själv så illa är det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-03-13 22:51:00
|
Alf Carlsson |
EMU är inga komplexa problem och trots en extremt påkostad ja-kampanj, så förlorade ja-sidan. Detta beror inte på vänsterns nej-argument, utan på högerns ja-argument.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-03-14 23:13:00
|
Alf Carlsson |
7:"Tycker det ar larvigt att pasta att jag ar fascist. Du far garna tycka att jag ar dum i huvudet daremot." ---Det är fullständigt sannslöst hur du fångar poängen med "kommunist"-debatten, utan att veta om det. "Kalla mig gärna dum i huvudet, men kalla mig inte kommunist, i synnerhet inte när du inte vet vad det betyder".
|
|