Sex, lögner och falsk terapi

Inlägg #1: Postat: 2004-03-02 23:31:00
Sunny
Anna: Självklart klarar sig majoriteten helt utan straff.
Fast det kan man inte sätta emot de som är dömda men oskyldiga.
Inlägg #2: Postat: 2004-03-03 00:08:00
Robert
Anna Li: Du är bra dum i huvudet som jämför dessa saker. Vi har någonting som kallas för rättsäkerhet i Sverige, och det betyder att man heldre friar än fäller. Om du inte är nöjd med det så flytta till nordkorea, östtimor eller något annat land som passar dig. Jag blir så förbannad på skitar som du! Stick och brinn!
Inlägg #3: Postat: 2004-03-03 08:05:00
pUs
Anna Li; Problemet ligger i att rättsäkerheten inte fungerar som den ska om "experter" kan få någon fälld genom helt uppenbart godtyckliga och okunniga utlåtandet. Det är ett problem, och det förtjänar mycket väl att uppmärksammas. Punkt och slut. Det finns inga men.
Inlägg #4: Postat: 2004-03-03 08:05:00
pUs
utlåtandeN, ska det vara.
Inlägg #5: Postat: 2004-03-03 08:48:00
Thomas L. Aabo
Anna tillhör Billys "& Co", eller ska det stavas med "K"?
Inlägg #6: Postat: 2004-03-03 12:04:00
Anna Li
Om experter ljuger i rätten finns förvisso ett stort problem. Samtidigt måste man fråga sig vilka motiv en expert kan ha för att ljuga om en människa som han intekänner på något annat sätt än genom en brottsutredning.
Inlägg #7: Postat: 2004-03-03 12:06:00
Anna Li
Och det finns visst en motsättning, Billy, Guillou och andra röststarka herrar får upp frågan om de trots allt ganska få oskyldigt dömda. Risken finns att konsekvenserna av den kampanjen blir att ännu färre av de skyldiga döms. När den kampanjen använder begrepp som "häxprocesser", ljugande experter i generella termer, här är det en person som vad jag förstår blivit påkommen med att ljuga om sin brist på examen.
Inlägg #8: Postat: 2004-03-03 12:06:00
Anna Li
REdan idag kommer de allra flesta förövare undan för att barn är rädda att inte bli trodda och dessutom inte blir trodda när de väl tar mod till sig och berättar.
Inlägg #9: Postat: 2004-03-03 12:07:00
Anna Li
Och du Robert borde ta och hyfsa din debatt ton.
Inlägg #10: Postat: 2004-03-03 13:15:00
Yasser
Trevligt att notera att ingen hackar på Billy denna gång!
Inlägg #11: Postat: 2004-03-03 18:28:00
Robert
Anna Li, jag har all rätt att uttrycka mitt förakt för människor som inte står för rättsäkerhetens oinskränklighet. Alla dessa "men" och "om" och "kanske", eller varför inte "vi ska heldre fria än fälla, fast bara ibland". Du ska veta hut din lilla skit som tror att du kan smäda rättsäkerheten med ditt bludder!
Inlägg #12: Postat: 2004-03-03 20:08:00
Dredger
Anna Li hörde säkert till de kvinnor som trodde på historierna om nedgrävda spädbarn, offer för en satanistsekt, utanför Södertälje. Det var en story som togs upp i Dagens Nyheter och Expressen och drevs av flera framstående, och röststarka, feminister, bla. damerna i ROX. Att vara feminist är att få ett frikort från allt vad vetenskap, logik och sunt förnuft heter.
Inlägg #13: Postat: 2004-03-03 20:28:00
Sunny
D: Jag minns den där tragiska historian alltför väl. Det fanns en liknande story i Norge som "sänkte" en hel liten by.
De där häxprocesserna gör att de verkliga offren inte blir trodda så låt oss hjälpas åt att få bort dem!!
Inlägg #14: Postat: 2004-03-03 23:17:00
Robert
De som startar häxprocesser utnyttjar antagligen människors behov av spänning och att hitta någon syndabock att kasta sitt allmänna missnöje över. Till människor som Anna Li skulle jag vilja rekommendera att titta på någon film istället när du är i behov av mysterier.
Inlägg #15: Postat: 2004-03-03 23:24:00
Robert
Jag kan föreställa mig att människor som Anna Li får en kick av att sitta och förfasa sig över pedofiler eller gotta sig åt smaskiga berättelser om våldtäktsmän. Det gör antagligen din förfärligt tråkiga vardag lite mer spännande när du kan se en potentiell pedofilvåldtäktsman i varje man du möter. Självsuggesionen är ett rent söndagsnöje för dig, och de politiska sakfrågorna kommer först i andra hand för dig. Har jag inte rätt?
Inlägg #16: Postat: 2004-03-04 12:57:00
Sunny
Robert:Nu tolkar du Anna LI fulkomligt åt skogen! Hon säger bara en enkel sanning: de flesta pedofiler anmäls aldrig o gör de det läggs utredningarna som regel ner.
Men det BB tar upp är ju en annan utsatt grupp: de som döms oskyldiga för att barnet ljuger. I de fallen är det ofta en vuxen som intalar barnet att det varit utsatt.Som den falske psykologen här.
Inlägg #17: Postat: 2004-03-04 13:02:00
Sunny
Det förekommer oxå att kvinnor försöker vinna ensam vårdnad genom att anmäla sexuella övergrepp. Barn kan fås att vara lojala emot den vuxne eller är det så litet att det tror själv att övergreppen har ägt rum.I just det här fallet är stark teknisk bevis o flickans erkännande att hon ljög hon var dock 14 samstämmiga. De där övergreppen KAN inte ha ägt rum eftersom flickan bevisligen var i skolan när de skulle ha hänt. Ett solklart fall av rättsröta i mina ögon.
Inlägg #18: Postat: 2004-03-08 18:16:00
A
Dum dummare Robert.
Laddar...