Vad ska jag skämmas för?

Inlägg #1: Postat: 2004-03-01 02:01:00
Jan E
forts: ett parti som vill förstatliga näringslivet och som vill minska Sveriges inflytande genom det stolliga kravet på utträde ur EU, har ytterst lite trovärdighet när det gäller frågor om utveckling av demokrati och välstånd för ALLA i HELA världen. Partiet är en enda stor kravmaskin; resurser krävs till allt möjligt samtidigt med krav på hur kakan ska fördelas – men vettiga förslag till finansiering av offentliga utgifter – förutom standardreceptet skattehöjningar lyser med sin frånvaro.
Inlägg #2: Postat: 2004-03-01 02:01:00
Jan E
forts: Dessutom saknas idéer om hur mervärde och tillväxt och därmed ökat välstånd kan skapas. Din inledande mening om den demokratiska rätten att välja sina ledare är märklig. Tror du att det kravet är unikt för v? Eller du kanske syftar på de anställda i t ex Ericsson och de själva ska få välja vem som ska vara vd?
Inlägg #3: Postat: 2004-03-01 06:55:00
Jan Schmidt
Du resonerar ur en borgerlig synvinkel, vilket är helt OK, eftersom jag antar att du har borgerliga åsikter. Emellertid handlar inte min artikel om det eventuellt realistiska och trovärdiga i v politiska agenda utan om följande: Ska jag behöva skämmas för att Stalin tog livet av X miljoner ryssar? Skriv gärna en artikel om v:s puckade politik, så ska jag bemöta dig, det lovar jag!
Inlägg #4: Postat: 2004-03-01 10:48:00
Susan U till Jan S
Jan S debatterar själv genom att direkt och onyanserat stämpla högern som människofientlig och kräver i nästa frågetråd att han ska bemötas för det han faktiskt skrivit. Behandla andra som du själv vill bli behandlad, Jan S. Ditt okritiska förhärligande av din egna falang samtidigt som du kategoriskt sågar allt annat ger en föga trovärdig bild av det du vill framföra. Du kanske förresten vill förklara "människofientlig"? Vad menar du och vad baserar du det på?
Inlägg #5: Postat: 2004-03-01 12:19:00
Jan E
Svar 3: Den intressanta frågan är knappast huruvida du personligen behöver skämmas över att Stalin tog livet av så och så många miljoner ryssar, utan hur det är möjligt att du ö h t vill befatta dig med ett parti med en sån trist historia av gullande och frotterande sig med diverse kommunistledare jorden runt.
Inlägg #6: Postat: 2004-03-01 12:20:00
Jan E
forts: Och de som stödde gamla vpk finns ju kvar, de har inte bildat nåt nytt parti! Det är ju uppenbart att många av dessa har en förmåga att släta över och bagatellisera kommunismens brott. Är man medlem i ett sånt parti så är det inte konstigt om ens omdöme blir ifrågasatt. Men du får väl själv avgöra om du ska skämmas eller inte; jag kan inte se att Ninna B kräver att enskilda sympatisörer ska klä sig i säck och aska, snarare att rörelsen som sådan har ett och annat att fundera över.
Inlägg #7: Postat: 2004-03-01 18:05:00
.
Fan vad ni är dumma i huvudet allihopa! guuud. jag blir så jäkla trött på allt tjat. men om jag tittade bara på vad som skrivs här skulle jag välja jan:s sida! ni bombar honom med sjuka påhopp, medans hann står fast och visar vad han tycker.
Starkt Jan!!!
Inlägg #8: Postat: 2004-03-01 22:59:00
Jan Schmidt
Menar du mig eller Jan E? Om det är mig, tack så mycket!
Laddar...