|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-28 11:02:00
|
|
Sunny |
På vad eller vem är du så arg? O varför?
Att vara arg hela tiden tar massa energi. Som du borde använda på annat? Jag kan bli förbannad jag med men det går fort över.*ler*
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-28 17:45:00
|
|
Bengt |
Polis, skolor, soc, sjukhus, åklagare.
Det slår för ell senare tillbaka mot oss alla ngn ggn. Så säg inte att man ska forsätta leva... går inte i längden.
All tomma löften som vi idiotiskt går med på?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-28 17:49:00
|
|
Bengt |
Fors Misstagen vi låter forsätta begås.
Det som blir vissas död blir andras upprättelse....
Att det skulle vara så här & leva?
Då vill jag inte leva inte på andras villkor!
När jag var liten hade jag stora drömmar, drömmar som inte existerar idag. Jag lever än idag tack vare att jag har enormt tålamod omänskligt skulle j vilja säga ngt annat vet j inte?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-28 20:39:00
|
|
Sunny |
Skulle jag vara arg på myndigheterna som gjort mig föräldralös: på polisen för att jag blivit våldtagen ,på Gud för att min dotter inte fick leva,på vuxna som misshandlade barnet jag var: Ja då skulle jag inte orka leva. Lämna dem bakom dig:gårdagen kan inte ändras.lev i nuet o möjligen lite i morgondagen. Kram Sunny
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-01 23:32:00
|
|
Bengt |
Vad ska jag säga? Jag är ingen som aldrig kan förlåta ngn! Men det låter kanske som att jag skulle vara en sån som bara ser andras misstag & tycker att jag aldrig gjort fel. Då kan ni inte ha mer fel. Tycker bara att man inte kan bygga ett samhälle av tomma löften, att man ska glöma & bara gå vidare, tycker vi tar för lätt på vissa saker som borde/ÄR olagligt det är det som gång p gång gör mig mest arg
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-01 23:33:00
|
|
Bengt |
Fors Det är det som gång p gång svikit mig, och alla går bara vidare & trampar minor. Istället för att göra ngt åt det vi kan. Näe, jag är inte ute för att rädda världen! Till en början mig själv & sen dom som varit där...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-02 16:07:00
|
|
Sunny |
Antingen man kan förlåta eller inte: det som hänt har hänt .Jag kan inte ändra på någonting i efterhand
Fast det som gjordes emot mig var olagligt.
Jag kan i alla fall försöka att inte låta det förflutna störa nuet. Helt lätt är det inte. Jag skulle kunna ge år av mitt liv för att få några ynkliga minuter tillbaka.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-03-02 16:11:00
|
|
Sunny |
Jag tänker på en solig söndaseftermiddag när jag lämnade min dotter i trädgården o gick in för att sätta på potatisen. Så banalt. Jag kunde ha tagit henne med mig in men det skulle ju bara ta nån minut. Det tar inte längre tid för ett barn att drunkna. O efteråt är allting ohjälpligt försent. Glömma kan man ju aldrig: bara göra det bästa möjliga av situationen. Kram S
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-03-02 21:13:00
|
|
Bengt |
Vart kommer vi? Roligt är det & snacka med dig iallafall! & jag tänker på en solig sommardag då polisen måste haft extremt lite & göra ell sökte problem ngt annat kan j inte tänka mig? kom för att förhöra mig & min kompis angående vattenballong kastning på några ungar någon påstått vi gjort.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-03-02 21:14:00
|
|
Bengt |
Fors Fick hålla mig från att skratta när polisen stod där utanför dörren. Måste vart det ända brottet då.
Har dom inte bättre saker för sig?
Är ju värre än svenska Filmen "Kopps" & då är det ändå en rolig film. Så verkligheten överträffar en dålig film till & med.
Dom kunde räddat ditt barn istället för exempel
*Tack*
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-03-03 08:52:00
|
|
Sunny |
Om du vill se de dåligaste sidorna hos våra polier så ska du börja jobba på en strippklubb!
De kan både våldta o pressa pengar ur flickorna. De vet att dessa inte går till polisen!
Mne de kunde inte räddat min dotter. henne hade vi som föräldrar ansvar för. O det är det som fortfarande gör ont: Att flytvästen jag tvingade på henne när hon lekte ute blev det som dödade henne.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-03-03 14:10:00
|
|
Bengt |
Vad ville du säga, att jag har mkt kvar & lära om j tar illa upp för en sån sak det var bara det mest löjliga j vart med om att alla blundar för en sån sak får mig att inse varför mänskligheten inte kommit längre det är väl tanken som räknas?.
Jag säger bara att det måste funnits ngt annat brott än vattenballong kastning?
Lite konstigt hur polisen prioterar vissa saker framför andra.
Inget annat ville jag säga!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-03-03 14:12:00
|
|
Bengt |
Fors Vissa saker är under all kritik!
Min gräns är nåd för länge sen om det är någon som fattat det!? Vändes hon upp&ner? Tyckte du sa hon druknade det ska väl en flytväst förhindra? Inte meningen & göra dig ledsen & ta upp det.
Ville bara säga att man inte kan skylla allt på sig själv.
Det är väl ngt j borde göra mer?
Borde inte skolor satsa mer på simmkunskaper?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-03-03 14:28:00
|
|
Bengt |
Vill säga återigen med risk att låta löjlig att det är väldigt roligt att snacka med dig även att man inte alltid delar samma uppfattning om allt. *ler*
Så var det roligt att det slutade så här...
Men jag borde väl istället börja skriva mer än snacka så här...
Vet bara inte vad jag vill säga denna sista möjlighet för nu här på Sourze. Vet inte när nästa blir. Hälsn B.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-03-03 17:17:00
|
|
Sunny |
Jo vi bodde vid havet o hade en brygga där jag var rädd att hon skulle smita ut på.Så därför flytvästen. men ifall man bara går i vattenbrynet hon fick ju inte gå ut på bryggan o faller framåt så kan det vara svårt att komma upp i en klumpig väst. Man kan ju drunkna i några cm vatten.Det gjorde hon. Hon kunde nästan simma men var bara 3 år.Innan jag köpte den där västen skulle jag aldrig lämnat henne för att sätta på potatisen.. Det här måste jag leva med..
Kram själv.
|
| |