|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-27 15:11:00
|
|
Ingrid forts |
Isabella, du är en ny bekantskap för mej , men jag märker att du redan påverkar mina tankar; Tälj dej en man, tänkte jag - och du får ett kors att bära ... Låter inte det Mendixt? ;o
Och med ditt val av ordet "vidja" för du mej tillbaka till mitt älskade 50-tal då jag var tonåring det ordet var inte uppfunnet då och beundrade vidje-smala Audrey Hepburn. Så oskyldiga vi var då. Suck!...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-27 16:24:00
|
|
Ingrid forts |
Endast 19 år gammal och förälskad vigdes jag med "Slagbjörnen" som du skrev om tidigare pga doften från hans tröja, gissar jag - men den visan blev kort ... sedan 40 år lever jag med en man som täljer en ny springare åt mej varje dag ... ;o
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-27 20:34:00
|
|
Isabella M |
Du förstod min tanke bakom dikten och det gladde mig. Du har rätt i att många borde sluta jaga s.k utopier i det främmande, vilda och bångstyriga; kanske blir problemen mindre då, för alla parter? Jätteroligt att du tycks följa mina tankegångar så precist!:
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-27 20:47:00
|
|
Forts. |
Svar1.
Ja, det är väldigt "mendrixt" vilket härligt uttryck! skrattar Får jag använda det av dig? " Om du inte har ett kors att bära, så täljer du dig ett", det var en av mina kommentarer till Sofia i någon avkrok, här någonstans. Vidja, jag kunde inte tänka mig något snärtigare, mer svidande rappt! : Det är sådant som får en att hålla tummarna för "barkbåten" måtte väl komma undan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-27 20:53:00
|
|
forts. |
2.
Sedär, du har också haft en slagbjörn i hasan? Björnar springer långsammast i utförsbacke och snabbast uppför, varför man med en slagbjörn i hälarna ska springa mot ett utför. Kan man inte gå ifrån någon, så ska man gå med istället -men såpass fort att dom snubblar på sina egna ben. Det kanske var det du lyckades med, till sist?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-28 00:52:00
|
|
Ingrid O Losell |
Jadå, visst snärjde jag en slagbjörn - dom är ju så lockande i början ... fri blev jag först när jag lät min egen "Räv bakom örat" få fritt spelrum ... Och jo då; min käre Bamsebjörn bytte raskt upp mej till en sån vet redan vad "mendrixt" står för och att det är ett varumärke med inbyggd garanti - så använd det med stolthet ;o
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-28 01:11:00
|
|
Ingrid forts |
Egentligen är jag i första hand bildmakare men också hängiven ordsamlare - de "rätta" orden kan få mej precis dit de vill ... tänk vilket ansvar, du som har ordet i din hand ;o
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-29 12:05:00
|
|
Isabella M |
Krambjörnar är definitivt att föredra, Ingrid. Sådana varar ju hela livet, om man kramar dom på rätt sätt.; Och så slipper man se sig om efter utförsbackar hela tiden! Jaså, du menade så, med varumärket. Jag menade nog nåt annat. Men ok.:
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-29 12:56:00
|
|
Ingrid ... |
Gamla fina sk teddybjörnar håller väldigt länge och om dom inte har älskats ihjäl går dom bra att återanvända. Som ett etra plus stiger de bara i värde. Det har jag sett på Antikrundan. Min är både gammal, luggsliten och grå - och oersättlig ;o
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-29 13:26:00
|
|
Isabella M |
Håll hårt i honom, så han inte försvinner på Antikrundan!: Där finns ack så många spekulanter och intressenter som vill göra anspråk på det värdefullaste man har. Lås dock inte in honom i ett värdeskåp, då kanske han sliter sig - precis som barkbåten - av egen maskin!; Försöker kamma och navelludda min egen brumbjörn och ser...åjo, där finns några silverstränk, där med....;
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-29 13:45:00
|
|
Ingrid ... |
Mmmums vad innerligt gosigt och kärlekspyssligt det låter ;o
|
| |