|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-27 00:23:00
|
|
Alf Carlsson |
Och vem är ansvarig? Programmakarna, tittarna, reklamköparna eller politikerna? Eller kanske deltagarna själva - den juridiska finurligheten har lagt det så, men den nivån är väl ändå för låg för Sourze nivå?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-27 16:02:00
|
|
Ingrid O Losell |
A döu, Alf! jag har lagt mej till med dryg skånska för att snacka me daj - Det är väl för fasen vi tittare som bestämmer va vi vill titta pau. Gör inte döu??
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-27 22:10:00
|
|
Sunny |
Charmig dialekt Ingrid!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-27 23:46:00
|
|
Ingrid ... |
Ja, Sunny, du förstår; när jag tycker det mesta lutar åt surdeg då brukar jag högt och ljudligt klämma i med Peps Persons: "Åh boy, va ja ä glau i dau! Åh Boy....! " ... ;o
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-29 09:05:00
|
|
Alf Carlsson |
Min egen lilla favoritneurotiker Losell vädrar sin pissliberalism. Tack för det. Du har därmed svarat på Åbergs fråga om att BB går för långt...,vilket borde leda in honom i debatten. "Det är bara att stänga av" skriver skåpet Lossell - du får ta över härifrån Åberg, om du nu menar allvar och vill ha ämnet belyst.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-29 10:02:00
|
|
Ingrid ... |
Mitt leende är *brett* Det är så lärorikt att se hur sourzes egen lille diktator - han med lapp för ögat - han, den enögde, sliter hårt för att rensa i spalterna ... men jag trodde inte att sluga "gamjäddan" brydde sej om att nappa på så små smulor ;o - Och Åberg? - nej han nöjer sej med att vara observatör och räkna kom. i bästa teve- program-makarstil
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-29 16:46:00
|
|
Alf Carlsson |
Åberg. Det är dags för dig nu att fördela ansvar. Om mitt minne inte sviker, så hoppade ett företag av - ville inte förknippas, d v s tog något slags ansvar. Losell svarar "tittarens ansvar", vilket är en start. Nya läsare kan bortse från det andra "familjegnabbet", leendet är brett för att tanten svalt tungan, vilket ligger utanför ämnet.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-29 17:11:00
|
|
Ingrid ... |
Och du, Alf, borde bita dej din, sansa dej en stund och tänka efter; Endast vi själva bär ansvar för vad vi konsumerar. Skyll inte på kossorna i hagen om du blir överviktig av deras grädde ... ;o
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-29 22:15:00
|
|
Alf Carlsson |
Men tant Fjant, kan du ge Åberg en chans? Du har ju redan svarat "tittarnas ansvar"-det behövs inte fler varianter på det temat. ...ÅBERG-VAKNA.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-29 23:06:00
|
|
Ingrid ... |
Alf, lilla gubben - kossorna var enbart ämnade för dej - Men varför tjata på Åberg? Han har ju redan klart och tydligt uttryckt sin åsikt. Har du alls läst hans text?? BB ska stå till svars for sin skit, anser han. Visst har han rätt! - Men de som väljer att svälja skiten gör det av egen fri vilja, påstår jag. Vad kan du göra åt det? Inte ett smack!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-29 23:32:00
|
|
Alf Carlsson |
Åberg? Ska du verkligen lämna mig i sticket med denna ensträngade ostämda gamla mandolin? HUR SKA ANSVARET FÖRDELAS Åberg? Ligger hela ansvaret på en onoff-knapp? Tant Fjant förstärker upp sitt individansvar med ytterligare en floskel: "fri vilja". "FRI VILJA", vilket i sig avslutar det ansvar som artikelns rubrik verkar eftersträva. ÅBERG!!!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-29 23:52:00
|
|
Ingrid ... |
Åberg! Hallå!! Rädda Affe!!!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-03-01 12:44:00
|
|
Alf Carlsson |
Är du ingen humanist Åberg? Jag förstår att du känner lite skadeglädje nu när Losell tvingar mig att trampa omkring i den intellektuella träskmarken...men ändå - ansvarsfördelningen är väl ändå något som måste belysas? Ok, jag ber om ursäkt för det där andra om "fattigdom", var lite övertänd...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-03-02 11:29:00
|
|
Ingrid ... |
Nämen kära hjärtanes, Alf! Står du fortfarand här och tuggar tomme som en gaggig gubbe - Allvarligt talat, en sak kan vi väl enas om; Skribenterna bör visa ANSVAR mot sina läsare och bemöta ev kommentarer - särskilt dina, Alf. ;o
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-03-05 22:37:00
|
|
Alf Carlsson |
Åberg vill ingenting mer än visa upp att han kan producera en ståndpunkt dock i ett pseudoämne. Nästa gång kanske han behandlar ett verkligt ämne...så godnatt Ingrid O Losell, du FÖRSÖKER åtminstone...
|
| |