Kärlek på internet

Inlägg #1: Postat: 2004-02-25 23:12:00
AC
Jodå, Magnus. Artikeln berör både kärlek på nätet OCH medelålders beteende på nätet. Medelålders idag är bra mycket piggare, friskare, hurtigare, ballare än för 30, 40 år sen. Vem bestämmer normen för vad som är moget? Märkligt nog är det ofta yngre, frustrerade kvinnor som retar sig på äldre käringar som tar för sig och vägrar rätta sig i ledet.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-25 23:14:00
AC
Men okej, jag kan hålla med om att kärlek på nätet ibland kan vara tragiskt, men lika ofta en räddning för de som av olika anledningar inte får till det IRL. Man har ingen rätt att döma dem.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-25 23:35:00
Magnus
Jag vet inte om jag skulle kalla det en räddning... Vissa hakar ju totalt upp sig på det som visas på datorskärmen och missar det som de har framför näsan. Och yngre kvinnor vs medelålders... Min erfarenhet är att väldigt många stör sig på den typen Åsa tog som exempel, de som sitter och kör med långa "önskelistor" som någon ska matcha, i tron att de sitter på någon postordersajt för nya partners, där man bara gör en beställning.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-25 23:43:00
Magnus
... Nu blev det för långt, fortsätter. Jo, och när det gäller relationer och människor kan man ju rent spontant tycka att den som är äldre och har livserfarenhet borde vara väl medveten om att man tar det som bjuds, och att då se någon i åldersgrupp 50 bete sig som en naiv fjortis blir kanske lite svårt att ta? Liksom dubbelmoralen med halvporriga bilder, och ett aja-baja-meddelande om hur "sexmess" tas emot?
Inlägg #5: Postat: 2004-02-26 10:21:00
Sverker
Kärnfrågan är varför man väljer att bete sig på ett sätt på nätet som man ALDRIG skulle våga eller ens komma på tanken att göra i verkliga livet. Man gömmer sig bakom anonymiteten och i dess skugga lever man ett dubbelliv där man kan skriva vad man vill, oavsett konsekvenserna ty de behöver man aldrig möta. Människan sett från sin sämsta sida.
Laddar...