Ont

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-02-25 03:00:00
Alf Carlsson
Lugn. Du saknar inte alls ord...dessutom är det inte alls det underbaraste Sofia skrivit, kanske det stilistiskt säkraste, men inte det underbaraste...lugn, samt krya på dig.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-25 08:38:00
Sofia
Nä, hejda er : Jag har skrivit bättre grejer än det där. Ni är för söta, hursomhelst.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-25 10:58:00
Alf Carlsson
Isabella är Ferrari, med en växel - full fart framåt. På sikt skadar detta hennes trovärdighet och som du vet avskyr jag talanger som förbränner sig. Toppvarv är en sak men övervarv är inte bra-på sikt alltså. "Hejda er"-repliken trodde jag var min...
Inlägg #4: Postat: 2004-02-25 11:24:00
Sofia
Ja, och du är rättfram som vanligt... För övrigt delar jag gärna repliker med mina medmänniskor. Allt blir ju liasom mycket trevligare då.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-25 12:43:00
Isabella M
Alf: Har förstås lite problem med vad min diktsmak har med min trovärdighet att göra. Man tycker att mycket som en och samma person har skrivit är bra, men så finns det något man fastnar särskilt för. Som här. För mig. Kanske har det med personlig identifiering att göra? Eller rätt och slätt att man är ovan vid dikter, egna som andras. Lär mig förhoppningsvis. Säger hur som helst inte att något är "bra" eller " det bästa" om jag verkligen inte tycker så. Jotack, jag mår bättre!:
Inlägg #6: Postat: 2004-02-25 22:27:00
Västeråsfjortisen
Näää, Isabella, dina är bättre, mycket bättre! Sofias grejer är så jävla pretto! nu kommer jag bli söndermobbad för att jag "hade mage" att kritisera Sofias soppoesi
Inlägg #7: Postat: 2004-02-25 23:07:00
Alf Carlsson
Absolut inte av mig. Däremot kan jag tycka att båda har sin konstnärliga stilism och att värdet av att ställa musorna mot varandra kan jämföras med värdet av att jämföra Beatles och Rolling Stones. Kanske är det som att äta sill. Fjortisar brukar inte gilla sill, kanske senapssill- är man 50 däremot så drar man i sig hela serien inklusive en immig.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-25 23:12:00
Alf Carlsson
Vfj hyllar IM som tycker "det underbaraste du skrivit" om Sofia, som i sin tur döms ut av Vfj som pretto "soppoesi". Kan bara säga att livet är vackert i sina nyanser och paradoxer.
Inlägg #9: Postat: 2004-02-25 23:12:00
Alf Carlsson
Vfj hyllar IM som tycker "det underbaraste du skrivit" om Sofia, som i sin tur döms ut av Vfj som pretto "soppoesi". Kan bara säga att livet är vackert i sina nyanser och paradoxer.
Inlägg #10: Postat: 2004-02-25 23:49:00
Sofia
Västeråsfjortisen: Jag mobbar inte någon för att den inte tycker om det jag skriver. Tvärtom, nu när du skriver "pretto" och "sopdikter", så blir jag glad... Det känns som ett mer reko fokus än yrandet om kroppsvätskor och avföring.
Inlägg #11: Postat: 2004-02-26 23:14:00
Alf Carlsson
Vill du lobotomera språket? Språket är bara en form, ett verktyg och att bli glad över att ens dikter kallas "sopdikter" väcker onekligen frågetecken...är formen överordnad innehållet?
Inlägg #12: Postat: 2004-02-27 09:03:00
Sofia
Jag tror att du förstår vad jag menar, Alf...
Inlägg #13: Postat: 2004-02-27 09:20:00
Alf Carlsson
Du tar den lätta vägen ut...samtidigt som du kan understödja terapeutiska "författarskap" som T.L. Stjärna, vars skrivande fullständigt badar i kroppsvätskor. Jag tror det är hatet du har svårt att hantera. Jag vet att du vet att jag vet att du vet. Jag tror inte nog...jag hatar och älskar med samma kraft, men har samtidigt fått din gräns, vilket jag accepterar.
Inlägg #14: Postat: 2004-02-27 10:27:00
Självrespekt, Sofia!
Sluta hylla T L Stjerna, Sofia! Inse att det mesta han presterar är lågkvalitativt pubertetstrams. Dessutom, som Alf påpekar, fyllt med "kroppsvätskor". Ni kanske är bekanta med varandra, ni är båda från Västerås, men låt inte det korrumpera ditt sunda förnuft. Det ger dålig trovärdighet hos den publik som gillar dig!
Inlägg #15: Postat: 2004-02-27 10:52:00
Sofia E
Alf: Hat mot mig som person är svårt att hantera, likaså det motsatta hyllandet av min sötnos, eftersom det inte handlar om mina texter, som är anledningen till att jag finns på sourze. När någon tjatar om huruvida jag är sexig el inte, söt el inte eller börjar blanda in min kropp i bedömandet av hur jag skriver måste jag få reagera. Däremot försvarar jag min rätt att skriva om kroppsvätskor eller hylla andra som gör det.
Inlägg #16: Postat: 2004-02-27 11:02:00
Sofia E
Svar 14: Jag hyllar inte TL Stjerna rakt av, jag har hyllat några av hans texter. Det finns partier som påminner mig om Sture Dahlström - som i sin absurda, burleska, groteska naturalism får mig att skratta. Jag känner inte TL, men även om jag gjorde det skulle jag skratta åt och stå för samma saker. Han har väl samma rätt att vara här som någon annan. En "publik" som dömer mig efter detta är jag gärna utan.
Inlägg #17: Postat: 2004-02-27 12:01:00
Besviken på dig
Se svar 10, Sofia. Antingen tycker du det är okej med kroppsvätskor, könsord, svordomar etc, eller också inte! Tycker du att det är okej att själv använda det så för du även finna dig i att bemötas med det!
Inlägg #18: Postat: 2004-02-27 12:15:00
Sofia E
Du menar alltså att du inte ser en skillnad i uttrycken "du skriver som en kuk" och "jag vill köra kuken i dig"? För mig är det senare oändligt mer kränkande och privat än det första.
Inlägg #19: Postat: 2004-02-27 12:21:00
Sofia E
Den här diskussionen börjar spåra ur. Att jag reagerade från första början berodde på att någon i en annan tråd till denna dikt skrev en falsk kommentar med könsord, jai mitt namn. Är det konstigt att jag reagerar på det?
Inlägg #20: Postat: 2004-02-27 12:25:00
Sofia E
Vad jag kan utläsa av diskussionen är att jag pga att jag i ett par kommentarer hyllat någon av Stjernas texter som råkar innehålla könsord, så är det ok för andra att bomba mig med det samma. Jag hyllade "När lammen tystnar" när den kom, men gör det mig till kannibal för det?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...