Utlämningen av mig själv del 2

Den här tråden diskuterar artikeln Utlämningen av mig själv del 2.
Inlägg #1: Postat: 2004-02-25 09:25:00
Sunny
Bra skildring: Den är nära o privat samtidigt som den är väldigt typisk för alltför många.
Fosterhem,ungdomshem. Föräldrar som inte kan,orkar eller ibland ens Jag följer med spänning din historia.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-25 15:26:00
Anna Li
Det finns en sorts jag-fixering i det här som fascinerar mig. När du var 15 år och snodde 23 000 kr av en kompis mormor och gjorde av med det mesta, funderade ni aldrig någonsin på hur det kändes för henne? Hur länge hon hade sparat och jobbat? VAd hon hade drömt om att göra?
Inlägg #3: Postat: 2004-02-25 17:11:00
Jan E
Skildringen är intressant och det är starkt av dig att lämna ut dig själv så här. Men jag tycker kanske att den är lite väl neutral och fri från känslor. Hur fan tänkte du egentligen? Hade du noll förmåga att ens ana konsekvenserna av dina handlingar?
Inlägg #4: Postat: 2004-02-25 18:29:00
Ewa
Tycker att åtegivningen är kall och lite andefattig, du skulle nästan kunna punkta upp hela berättelsen, tycker inte detta är särskilt bra skrivet, annars brukar jag vara svag för biografier. Å andra sidan måste man nog vara avskärmad och känslokall för att kunna stå ut med det liv du hade, och du har åtminstone varit konsekvent i dina nu 2 artiklar
Inlägg #5: Postat: 2004-02-26 15:18:00
Ramona Danlen
Vet du vad Rolf, jag hade om jag hade haft den minsta makt bett dig och de som du rekommenderade att arbeta med dagens ungdomar och se till att det inte skulle bli fler fall som ditt och de fall som växer lavinartat i Sverige idag på grund av att de flesta socialassistenter är totalt i avsaknad av auktoritet och livserfarenhet som den du och dem de ska hjälpa borde ha för att kunna hjälpa till på ett vettigt sätt.
Inlägg #6: Postat: 2004-03-27 14:18:00
Eric
Känner igen mig i din berättelse... Bor i dagsläget på ett ungdomshem.Det är inte lätt, när jag hamnade på avgiftning för några år sedan, så jäkla kass jag mådde, spydde hela tiden, drogerna bara skrek efter att dem ville ha med droger... Det började när jag var 14 sen dess har det bara blivit värre innan Soc tog ett akut LvU omhändertagande på mig och placerade mig på en mer eller mindre låst ungdomsvårdskola...
Vore intressant att mejlväxla med dig..
Laddar...