Inlägg #1: Postat: 2004-02-23 07:55:00
|
Alf Carlsson |
Jag diskuterar aldrig BB, har inte kanalen. Jag har inte läst hela inlägget utan påtvingas rubrikerna som är tillräckligt tydliga. Producenterna tjänar åtminstone pengar på skiten, men ni som ser det är tragiska och utan liv. Att överhuvudtaget skriva en artikel i ämnet är fattigdom...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-23 07:59:00
|
Alf Carlsson |
Jag utgår från att Johnny Munkhammar, EU-experten ni vet, tycker att man har ett val, att man kan titta eller låta bli...samtidigt skulle jag ju kunna tycka att det hade varit bättre med fria skolböcker till barnen än att försörja en samling fascister och deras förnedringsTV.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-23 08:06:00
|
Alf Carlsson |
Just det, så hette han. Adam Alsing har gett det socialdemokratiska partiets ändhållplats ett ansikte. Han är slutet på cykeln och är det definitiva beviset hur degenereringen sätter alla demokratiska regler ur spel. Förslag: Konfiskera ALLT som AA äger, faderns arv till allmänna arvsfonden och en kölapp till arbetsförmedlingen för Adam själv.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-23 09:15:00
|
Nartin |
Vaknat på fel sida idag?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-23 09:21:00
|
Nartin |
Du fråmstår ju själv som ytterst begåvad när du enbart läser rubrikerna på artiklarna och sen häver ur dig fascistoida fördömanden åt höger och vänster. Och i vanlig ordning så handlar din politiska agenda om regelrätta angrepp på enskilda personer som valt en annan väg i livet än du själv.
Kanske dags att ta itu med sig själv istället. Dina uttalanden rimmar illa med devisen "alla människors lika värde".
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-23 10:07:00
|
Robert Åberg |
Svar till Alf Carlsson: Jag vet inte riktigt hur jag skall tolka din kommentar. Men någonstans känns det som om du tycker att min artikel vittnar om min fattigdom... Jag kan inte annat än le och se att mina misstankar än en gång bekräftats. Ibland får jag för sig att det finns en självutnämnd "kulturelit" som huserar här på sourze.se.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-23 10:07:00
|
Robert Åberg |
En elit som tar sig rätten att se ner på människor som skriver om ämnen som "eliten" inte behagar eller anser hålla tillräckligt hög intellektuell nivå. Egentligen väldigt tragiskt men framför allt ett exempel på översitteri. :-
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-23 10:33:00
|
Nartin |
snyggt Robert. Det var ju det jag också menade, men kanske inte riktigt fick fram.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-23 10:39:00
|
Jan E |
Man kan inte anklaga Alf C för att vara en finlirare, men ibland kan han vara rätt rolig när han tar i så här! Men ska verkligen Rolf A behöva stå till svars för sonens ruttna karriär?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-23 11:02:00
|
Riff |
Det Alf C skriver, trots vissa tillspetsningar, är ju helt och hållet rätt. Varför göra program som bara är avsedda att fördumma? Varför inte lägga pengar på kvalite istället för förnedring och ringaktning av TV-publiken? Varför bara satsa på bottenskrapet, känslomässigt och begåvningsmässigt, av tittarna. Ge dom kvalite så kanske dom tom börjar uppskatta det!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-23 12:04:00
|
Nartin |
"trots vissa tillspetsningar"? Hela Alf Carlssons inlägg stinker ju av människoförakt och von Oben-attityd. Låt oss därför konfiskera alla hans egendomar i sann demokratisk anda.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-23 14:36:00
|
Alf Carlsson |
Det är nog fan dags att människor börjar leva egna liv istället för att simma omkring i en meningslös soppa vars främsta mål är att locka fram människornas sämsta egenskaper. Jag har ingen "von oben"-attityd. Jag ÄR von Oben och försöker bringa lite insikter i era TV-förstoppade analer. Om så bara EN ENDA hoppar av fascist-TV och gör något annat, så kan jag bära korset.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-02-23 14:40:00
|
Alf Carlsson |
...och vad gäller Alsing, så är det inget annat än personangrepp som gäller. Vi har FÖR LITE personangrepp - det börjar bli dags för "marknadsfolket" att ta lite mer ansvar för sitt skitiga hantverk. Vad tjänar fanskapet på att lära ut att förnedring och "skämt" är samma sak. Det är Alsing som står för människoföraktet - tyvärr är Nartin för dum i huvudet för att fatta det.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-02-23 14:43:00
|
Alf Carlsson |
till 6 "kulturelit". - Om nu motståndare till förnedringsTV kallas kulturelit, hur illa är det då inte ställt i detta land?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-02-23 14:59:00
|
Nartin |
För att vara en som skiter i det hela, är du ju förvånansvärt insatt, Alf. Intressant att du kallar mig dum i huvudet, förresten - Du har ju aldrig träffat mig.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-02-23 15:19:00
|
Viktor |
Nartin är ett högerspöke som bushmen i avgrunden och har bara skit mellan öronen! Progrmmen är gjorda för såna som honom.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-02-23 15:23:00
|
Nartin |
ni är väl för söta. Ut och förbjud nånting nu med er. seså, march iväg.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-02-23 17:04:00
|
Big Brain |
Har Viktor och Alf rätt? Är du verkligen dum i huvudet?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-02-23 17:11:00
|
Robert Åberg |
Till Alf Carlsson: Att vara motståndare till förnedringsTV är inte samma sak som att anklaga de som berör ämnet för fattigdom. Jag citerar "Att överhuvudtaget skriva en artikel i ämnet är fattigdom..." Mitt sista inlägg till Alf som uppenbarligen inte vill ha en seriös debatt. Fortsätter le... :-
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-02-23 21:20:00
|
Nartin |
Svar 19: Viktor och Alf har alltid rätt. Det märker du väl?
|
|