|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-22 12:46:00
|
|
Bengt |
Du gräver din egen grav... och du vet det. Det är roligt att höra för jag bryr mig till skillnad från andra...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-22 12:52:00
|
|
Bengt |
Så, vad sa du nu igen? mes? Det kan du vara själv. Tackar så mycket för att du ger alla en chans. Läs lite bättre till nästa ggn. Ta vara på dig för det det gör ingen annan åt dig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-22 12:56:00
|
|
Bengt |
För man är mer en en artikel, det tåls att upprepa! minst 3:e ggn j säger det... men ingen som förstår svenska numera?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-22 13:29:00
|
|
Anders |
Du svarar med bara plattityder; "Du gräver din egen grav", "Det kan du vara själv", etc etc. Än en gång försöker du inte ens försvara dig, du attackerar istället mig. För det är aldrig du som behöver göra något, eller du som behöver ta ansvar. Eller? Förklara istället för mig varför du inte är en mes, vad har du gjort för att ta kontroll över ditt öde?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-22 14:14:00
|
|
Bengt |
Löjligt att upprepa sig själv, läs bara texten lite bättre. Du har inte skrapat ytan än. Utan dömer i förhand. Allt står där som jag velat skriva om. Kan inte tänka åt dig!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-22 14:16:00
|
|
Biff |
Du ställer krav på hur texten ska tolkas. Varför skrev du den i så fall?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-22 14:54:00
|
|
Anders |
Jag läser bara vad du skriver. Kanske har du en annan mental bild av din värld och din artikel än den du faktiskt lägger fram. Jag föreslår du själv läser artikeln med ett objektivt öga så kanske du får insikt om exakt hur den är. Så kanske du slutar skjuta ifrån dig ansvar hela tiden, vilket verkar vara ditt livs melodi. Det är inte jag som skrivit artikeln på ett visst sätt, det är ni som läser den fel!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-22 20:46:00
|
|
Bengt |
Hej Anders! Har min herre vaknat på fel sida idag? Vad är ditt livs melodi då?
Att kalla alla mesar när det passar?
Förklara för mig varför du inte är en mes, skriver du. Hur gammal är du egentligen? Dagisnivå det här. Jag dömer ingen i förväg, men det gör ni...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-22 20:57:00
|
|
Anders |
Jag är 24 år, och ja, kalla folk mesar när det _passar_ är jag väldigt bra på. I det här fallet passar det rätt bra. Förklara för mig hur jag dömer någon i förväg genom att kritisera en skriven artikel? Du däremot dömer ju mig uppenbarligen i förväg, och försöker hävda jag skulle vara ung och på dagisnivå innan du vet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-22 20:58:00
|
|
Anders |
Forts.
På en liten seriösare nivå försöker jag få dig att inse att du faktiskt framstår som totalt ryggradslös. När folk kommenterar din artikel så hävdar du att de har läst den fel. Du hävdar allt som hänt dig är samhällets fel. Dina föräldrar är å så hemska. Aldrig någonsin reflekterar du över att det kanske är dig det är fel på? För så är det givetvis inte. Du är bara ett helt oskyldigt offer.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-22 21:00:00
|
|
Bengt |
fors: ni får gärna fors med era dumma förklaringar. För det ni försvarar är inte försvarbart. Jag ska dömas enligt er för ngt jag inte gjort.
Hur går det ihop?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-22 21:04:00
|
|
Bengt |
fors: Förklara för mig hur jag dömer någon i förväg genom att kritisera en skriven artikel? mer än gärna!
NI var inte där SÅ NI vet INGENTING om NÅgonting. Kan du förklara det?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-02-22 21:07:00
|
|
Anders |
För det första förstår jag inte vad det är tänkt jag försvarar? För det andra så verkar du själv ganska dålig på att läsa vad folk sriver och för det tredje så den enda dom jag gett dig är att du är mesig, vilket jag tycker du i allra högsta grad verkar vara. Sluta sitta på nätet och gråta över hur synd det är om dig och gör något vettigt istället om livet nu är så hårt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-02-22 21:09:00
|
|
Anders |
Men seriöst, du postar en artikel på Sourze, där diskussioner är standard. Då får man fanimig tåla att folk diskuterar det hela från de fakta som givits. Du låter som en 15-årig gothare som sitter och gråter på sitt rum om hur hemskt och svart världen är och karvar i sig själv då och då. "Ingen förstår mig, Ni vet ingenting, det är så synd om mig". Vi vet vad du skrivit och det är på de premisserna man får diskutera.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-02-22 21:13:00
|
|
Bengt |
Jag kommenterar inte hur ngn har läst min artikel. Utan vad ni säger utan att veta ngt. Väldigt stor skillnad! Ni vet ingenting, vad är det ni har svårt & fatta?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-02-22 21:16:00
|
|
Bengt |
Jag gråter inte utan skrattar åt hur ni beter er.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-02-22 21:19:00
|
|
Anders |
Vad du i tur verkar ha svårt att fatta är att det enda vi vet något om och därmed bryr oss om är det som står i artikeln, så det är om det vi diskuterar. Ur det man får från artikeln så låter du, precis som jag sagt många gånger, som en stor fet ryggradslös mes. Om det inte är så i verkligheten må vara, men det är så det ter sig i artikeln och alltså DET ENDA VI BRYR OSS OM ATT DISKUTERA. Om något inte stämmer får du väl skriva en artikel till.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-02-22 21:23:00
|
|
Bengt |
Det är inte det ni diskuterar! Utan att jag aldrig har gjort ngt. Då kan ni omöjligt läst ngt.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-02-22 21:27:00
|
|
Bengt |
Låt det vara när det bara blir såna kommentarer. Bäst så det leder ingen vart & klaga. Då kan ni låta det vara.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-02-22 21:36:00
|
|
Bengt |
Du sa det själv Anders!: Vad du i tur verkar ha svårt att fatta är att det enda vi vet något om och därmed bryr oss om... Precis. Ni tänker inte längre än näsan räcker. Det största problemet med dagen samhälle.
|
| |