Men hallå Gud!

Den här tråden diskuterar artikeln Men hallå Gud!.
Inlägg #1: Postat: 2004-02-21 22:08:00
ahmat
Såere??!!
Inlägg #2: Postat: 2004-02-21 22:40:00
Ingrid O Losell
Gud som slagpåse?! Jag tror bergis han pallar föret ;o - och barnet i dej, Sunny, har ju överlevt mot alla odds. Det är skönt att veta. Så fortsätt att banka och slå på din Gud - det är iaf en sorts relation - jag har själv testat metoden för "han tog ifrån mej" det bästa jag hade; min enfödde son. Nu har jag bara barnet inom mej kvar och det är jag mycket rädd om.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-21 22:49:00
Anna Bystedt
Men hallå! Hur många gånger om dagen hör jag min 13 åriga dotter säga just; men hallå! Härligt uttryck! Jag skrev själv en dikt när jag var tov år som hette; Tiden kommer, tiden går... Den måste jag leta upp! Den var rätt djup, tror jag. Trevlig kväll!
Inlägg #4: Postat: 2004-02-22 12:39:00
Lena
Töntigt och patetiskt, som jag fruktade. Begå brott och skyll sedan på Gud. Praktiskt! Försök någon gång förstå att Gud INTE vill att vi ska göra det vi ändå gör mot varandra. Det är INTE Guds vilja! Följ Guds vilja och jorden skulle se annorlunda ut.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-22 12:45:00
Ken H.
Som sagt, det är alltid bekvämt att ha någon annan att skylla på , att själv slippa ta ansvar för sina egna handlingar. Och ett motinlägg från Gud på Sourze riskerar ju ingen!
Inlägg #6: Postat: 2004-02-22 14:15:00
Damien
Som du vet, Sunny, så är det här ett ämne som engagerar mig mycket. Min sätt att närma mig dessa frågor är, ska vi säga, lite hårdare ;- Så därför var det skönt att skratta lite när jag läste din text. Fyra stjärnor blev det från mig. Skulle gärna ha givit ditt alster fem men måste ju tänka på mitt renome´som "ondskans apostel" här på Sourze och inte vara för snäll :-
Inlägg #7: Postat: 2004-02-22 23:50:00
pUs
Lysande! Du säger exakt samma som som Kyreus. Fast han gör det på blodigt allvar.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-23 21:08:00
Laura
Haha, cool artikel. Du bara glömde en sak. Du skyller allt på någon som enligt mig i alla fall inte existerar.
Laddar...