Inlägg #1: Postat: 2004-02-20 16:24:00
|
Sunny |
Hmm Är du överviktig som jag bör du kunna fatta det roliga: man ska ju kunna skratta åt sig själv? är du däremot underviktig o lider av det så vet ju inte jag hur denna artikel upplevs? Men jag hade en exremt smal vän som ofta skämtade om sin magerhet så ...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-20 18:25:00
|
Jan E |
Men Sunny! Jag vet inte om du kämpar mot kilona på samma sätt som du kämpar mot drickat, du är kanske helt tillfreds med din kropp. Men du har ju själv sagt att övervikt är ett växande hot mot folkhälsan. Och är det då så klokt att skoja om de människor som kämpar i tex Viktväktarna? För mig känns det som att skratta åt en sjukling.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-20 22:42:00
|
Sunny |
Jan: Min övervikt är direkt livshotande då jag lider av dåligt hjärta,kärlkramp o ett skyhögt blodtryck! Så det är inte av fåfänga jag kämpar emot övervikten,o i vinter har jag inte ens orkat kämpa. Just i dag börjar jag försöka igen eftersom mitt ex 1 lever längre än vi hade vågat hoppas på o jag inte kan riskera att dö nu: han måste ju få bo kvar hemma. Dessutom har jag ju en gubbe till: tänk ifall han oxå skulle bli dödsjuk slutet?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-20 22:45:00
|
Sunny |
Men ingenting kan stoppa mig ifrån att skratta åt min fåfänga kamp emot vågen!! Det är faktiskt lite enklare med alkoholen: mat står för så mycket i mitt liv. trygghet bland annat. Men man måste kunna skratta åt sig själv Jan!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-21 14:12:00
|
Qvinna |
Håller med Jan E, vad är poängen? Totalt poänglöst som jag upplever det. Sunny passar på att berätta hur hon är så snäll och ställer upp för alla, men hon har ju hela dagen på sig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-21 15:14:00
|
Sunny |
Vem har sagt att jag är snäll?
fel fel fel:är man kär i någon så vill man ju finnas på plats: för sin egen skull oxå? O nej: tiden tycks aldrig räcka till för mig heller.
|
|