Inlägg #1: Postat: 2004-02-20 15:35:00
|
Viktor |
Tack för tipset, TLA. Jag läste Expressens ledare. Jag kontrar med årtalet 1848: ”Ett spöke går runt Europa, kommunismens spöke. Alla Europas gamla makter har slutit sig samman till en helig hetsjakt mor detta spöke”. Sedan år 1848 har kommunisterna varit villebråd. 150 år och fortfarande spökar det kommunistiska spöket och lär fortsätta tills kommunism införs som samhällsystem genom en revolution. Smaka på det TLA, du får gärna skicka detta till Expressen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-20 18:58:00
|
Mike |
En mycket klar och koncis ledare som sammanfattar det jag skrivit i kommentarerna här. Vissa ordvändningar känns nästan som mina egna. Det enda frågetecknet jag har är om inte Schyman egentligen spelade ett dubbelspel och mest låtsades vara demokrat utåt. Ungefär som när Arafat håller ett "fredstal" på engelska och sen hyllar massmordsbombarna på arabiska.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-20 19:32:00
|
Viktor |
Mike, jag tyckte du sa Hiroshima, Nagasaki, Hamburg, Dresden, Vietnam, Afghanistan, Jugoslavien, Irak, Mellan- och Sydamerika och sedan något om massmördare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-21 10:59:00
|
Jan Schmidt |
TLA, vad vill du egentligen säga med att klistra in den där länken överallt? Det är inte någon särskilt bra ledare och den säger ingenting som inte har sagts tusen gånger förut. Skribenten besitter dessutom nästan samma brist på insikt i ämnet som Ramona Danlén givit prov på här på Sourze. Dessutom står den i Expressen, det hade varit intressantare om det hade varit t ex ETC.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-21 11:00:00
|
Jan Schmidt, forts. |
Åh, förlåt, jag glömde, svenska media är ju vänstervridna, det måste förstås gälla Expressen också!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-23 12:22:00
|
Thomas L. Aabo |
Jan, klart att du inte tycker den är bra - det bekräftar endast för mig att den är det.
|
|