|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-20 10:43:00
|
|
Pia över bron |
Det är revanschismen och federalismen som krossar sig själv i avgrunden!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-20 10:46:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Vikors kommentar 10.38. Den här anonyme 10.43.
Att du bara orkar med ditt sk-tsnack Viktor lille.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-20 11:41:00
|
|
Viktor till TLA. |
Svar 1 är inte min handstil. Har du inte lärt dig det eller har det gått så långt, det som du gav som orsak när du glömde dina egna texter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-20 11:52:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Du är icke trovärdig Viktor. Dessutom, gamle hippie, man använder idag termen "alzheimers" då man förklarar vanlig mänsklig minnesförlus.
Men det där med "mänsklig" har du, som alla kommunister, ju svårt för.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-20 13:50:00
|
|
Ramona Danlén |
Viktor är en kommunistisk revolutionär och borde åka till Afghanistan och förverkliga sina drömmar där men kom ihåg Viktor, även en väpnad kamp kostar pengar och vem ska betala det?
Knarkkungarna kanske? Men lustigt nog så finns det alltid pengar till vapen!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-20 14:02:00
|
|
Viktor till Thomas L. Aabo. |
Jaa, Thomas L. Aabo. Snart är mitt projekt färdig, Dogmaboken, från februari 2003 till februari 2004. Det finns några dagar kvar att samla material. Sedan är det slut. Tyvärr har jag inte hunnit ens till 6 aug, till Hiroshimabomben, med publiceringen av materialet som jag har skrivit under året. Så det lär dröja innan jag försvinner från Sourzes sidor. Nästa projekt är, eller jag håller på med, en konstutställning med egna målningar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-20 14:06:00
|
|
Viktor till Thomas L. Aabo forts. |
I utställningsannonsen kommer det att stå en varningstext: ”Ej lämplig för moderater och andra kvasiliberala varelser.” Jag anmälde mig som medlem i Vänsterpartiet och idag kom postgiroavin, 200 kr för ett år. Förresten en viss Beatrix figurerar i Dogmaboken. Vem tror du att det är? Jag frågar Ramona?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-20 14:09:00
|
|
Viktor till Ramona. |
Svar 5. Jag är pacifist!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-20 14:59:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Viktor. Vänsterpartiet saknar kandidater till den plats de skulle vinna i kommunfullmäkige i Vellinge. Varför kandiderar du inte?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-20 18:45:00
|
|
Viktor |
Svar 9. Du hänger inte med TLA. Du har en dator med internet, där finns mycket information att hämta. Kanske kan t.o.m. Sydnytt stå till tjänst med ett inslag. Lycka till!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-21 07:29:00
|
|
Jan Schmidt |
Hoppas inte för mycket, Thomas L. Aabo. "Striden" mellan "traditionalister" och "förnyare" är kraftigt uppblåst av de media som du älskar att skälla för vänstervridna. Egentligen är det en diskussion kring det nya partiprogrammet, som bara är ett av de ideologiska samtal som alltid pågår inom partiet. För vänstern, till skillnad från andra partier, diskuterar ideologi...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-22 10:50:00
|
|
Ramona Danlén |
TIll Jan Schmidt
Ideologi har nazister också så det är inget att skryta med! Det gäller att se hur framtiden skall bli och det kallas visioner!Det existerar inte i Vänsterpartiet!
Upplösa EU är inte ideologi det är idioti!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-02-23 07:23:00
|
|
Jan Schmidt |
Jo, det är möjligt att nazister har ideologi, men de diskuterar den inte. Ungefär hälften av medlemmarna i v tycker också att det vore idioti att upplösa EU, det är därför den diskussionen pågår. Tror du att den hade pågått inom sossarna eller moderaterna, eller vilket annat parti som helst, nästan? Det tror inte jag.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-02-23 07:27:00
|
|
Jan Schmidt, forts. |
F ö förstår jag inte hur du kan beskylla v för brist på visioner?! De är det enda partiet i Sverige i dag om man inte ska räkna tokfransarna ännu längre ut på vänsterkanten som har en idé om ett samhälle som inte bygger på en kapitalistisk ekonomi - det kallar jag visonärt om något!
|
| |