|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-19 21:59:00
|
|
Bengt |
Chans efter chans & plugga?
Jo jag tackar, hur mycket läste du egentligen? haft någonstans att bo?
Vad grundar du dina meningar från?
Kan inte döma någon bara från att läst en artikel?
Väntar inte på att någon ska fixa mitt liv, när har jag sagt det?
Väntar inte på att chanserna ska komma utan tar dom...
Det är samhället som inte gett mig någon chans... vem ska jag skylla på "Kalle Anka...?".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-19 22:17:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Alla människor i hela världen möter motgångar. Folk blir rånade, mördade, våldtagna och förolämpade dagligen. Vissa ger upp, andra fortsätter. Väntar du på att sossarna ska komma med en guldsked och mata dig med rikedom och lycka?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-19 22:18:00
|
|
Johannes |
Fast det är klart, är man död så är det ju kört..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-19 22:43:00
|
|
Bengt |
"Alla människor i hela världen möter motgångar. Folk blir rånade, mördade, våldtagna och förolämpade dagligen. Vissa ger upp, andra fortsätter." precis, "still going strong" 10-15 år efter detta.
Näe, jag jobbar på att få något gjort, medans såna som du ser på...
Du då?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-20 08:49:00
|
|
Sunny |
Som föräldralös fick jag klara mig helt själv från 13 år. Sedan har det varit tufft: i synnerhet när min egen pappa hittade mig när jag 15 o drogade mig o våldtog mig.
Det var rät illa när mitt då enda barn förolyckades oxå. Jag ska inte trötta ut dig med detta: jag har skrivit om det på sourze ifall du är intresserad. Först när jag själv tjänat i hop pengarna till min egn psykolog fick jag hjälp. Poängen är att i Det är som med min alkoholism: bara jag själv kan sluta drcika.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-20 08:54:00
|
|
Sunny |
Som barn o väldigt ung stod jag helt ensam: i dag har jag ju en familj som backar upp mig vilket gör det lättare.
Du har kanske någon anhörig?
Du skriver ingenting om att du är bostadslös?
En kompis?
Någon som kan hjälpa dig att ta de där första stegen? Fast att skriva var nog ett sådant steg? Du måste själv fylla ditt liv med innehåll.Att skriva kan vara ett bra sätt att börja
bara du kan göra ditt liv meningsfullt.
Engagera dig för någonting: brinn för de små i välden. Kram Sunny
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-20 08:58:00
|
|
Sunny |
Jovisst ja:Jag fick gå ut halva 7:an i skolan
jag drömde alltid om en plats på en folkhögskola eller att få plugga. Som vuxen gick jag på kvällarna o läste det som fattades mig:språk bland annat.
|
| |