Den första fixen

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-02-20 17:07:00
Rolf Nilsson
Svar 20: Du skriver så klokt Sunny. Det är så riktigt att Rån och Stöldbrott är oftast Narkotikarelaterade medan Misshandelsbrott och Våldsbrott oftast är Alkholrelaterat vad jag vet i alla fall, men det finns säkert någon som tyder det på annat sätt.
Inlägg #22: Postat: 2004-02-20 17:35:00
Krillle
Så varför är just rån och stöld relaterat till olagliga droger framför allt heroin, möjligtvis även kokain? Varför behöver de så mycket pengar? Ett tips är att ett gram heroin kostar kanske 3000 kr hos valfri langare. Dessutom är ju heroin så pass beroendeframkallande att det är mycket svårt att sluta. Logiskt, eller hur? Så om heroin var billigare....
Inlägg #23: Postat: 2004-02-20 18:08:00
Jan E
Fråga till Rolf: Vad är din kommentar till mitt svar 19 ang haschets ev farlighet? Vore intressant med synpunkt från någon som verkar kunna ”branschen”.
Inlägg #24: Postat: 2004-02-20 22:30:00
Sunny
O Jan: All alkolism är inte ärftlig. En storkonsument kan med åren Hman fel gener så är man bara mera i risksonen liksom om man lider av psykiska sjukdommar.
Inlägg #25: Postat: 2004-02-24 10:51:00
Rolf Nilsson
Svar till Krille: Jag tror inte på att det är en inkörsport till tyngre droger, men däremot tror jag att det farliga med dessa droger är att de ger en helt annan bild av verkligheten, man lever i sin egen värld och till slut blir nog allt som andra säger ett hot mot den livsstil som byggs upp av dessa droger. Mvh Roffe
Inlägg #26: Postat: 2004-02-24 10:52:00
Rolf Nilsson
Sorry! Svar till Jan E
Inlägg #27: Postat: 2004-02-24 13:08:00
mludd
Har själv rökt hasch sedan tonåren och har aldrig haft några problem pga haschet. Har även provat några hallucinogener och lite annat. Jag har lovat mig själv att aldrig mer prova opiater då jag efter bara en gång förstod deras missbrukspotential allt för väl. Men hasch och hallucinogener anser jag inte vara någon större risk annat än att de ofta säljs av samma personer som säljer tyngre saker..
Inlägg #28: Postat: 2004-02-24 13:08:00
Sunny
Jag förstod det. Jag tycker som du: hach är inte någon början till tyngre droger i sig. I så fall skulle en hel generation känna av det nu. Men jag har upplevt hur människor kan bli inåtvända o passiva. Själv använder jag inte ens tobak. Har faktiskt aldrig lärt mig dra halsbloss.Gjorde te på hach engång: Noll efekt!
Inlägg #29: Postat: 2004-02-24 13:19:00
mludd, svar på 28
Tro nu inte att jag påstår att alla borde röka på hela tiden men att folk blir inåtvända som jag också har märkt bland mina vänner beror inte nödvändigtvis bara på haschet utan även på de sociala förhållandena, om du någonsin blivit stoppad av polisen pga att du såg ut som att du var hög så passar du dig nog för att vara särskilt social när du har rökt på, och då blir det lätt så att man sitter hemma med en handfull vänner och röker istället för att vara social ute på stan.
Inlägg #30: Postat: 2004-02-24 13:33:00
Sunny
Mludd: Nej hachet i sig själv är troligen inte lika giftig som toback ens. O väldigt harmlösare än alkohol.
När jag var ung här i Stockholm rökte även etablerade personer hach: Jag kände riksdagsmän o andra höjdare som gjorde det. 70 tal du vet. Ingen av dem blev missbrukare.
Deras social platt form var ju stabil.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...