Rätt i EU borde vara rätt i Sverige

Inlägg #1: Postat: 2004-02-16 12:10:00
Alf Carlsson
Ser vi Sveriges utveckling som var världsledande inom telefoni Televerkat/LM Ericsson, världsledande inom Järnväg ASEA/SJ, Bilindustrin och utvecklingen av vägnätet etc etc, så håller landet just nu på att begravas av just Johnny och hans intellektuella lättviktare inom Svenskt näringsliv.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-16 12:15:00
Alf Carlsson
Väsentliga delar för landet måste återförstatligas t ex el, tele, järnväg, skola, sjukvård etc. Så länge inte den offentliga sektorn fått sitt så är skattetrycket för litet. Är konkurrensen från EU för stor, så öka skattetrycket i hela EU så att medborgarna får sina grundläggande rättigheter.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-16 12:27:00
Thomas L. Aabo
Så talar en vänsterpartistisk politruk.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-16 16:26:00
Mike
Vilka är de grundläggande rättigheterna förutom rätten att plundra andra via röstsedeln?
Inlägg #5: Postat: 2004-02-16 16:28:00
Ramona Danlen
Glöm inte Thomas att medlemmarna och röstare på och i V-S-MP-partier också är innevånare i landet Utopia! U Utan t tillstymmelse ooch p personligt
i IQtänkande a Aj då!
Inlägg #6: Postat: 2004-02-16 17:48:00
Niklas
Vilken hög debattnivå... Bättre kan ni väl? Fast om man vet att man har rätt behöver man väl inte längre använda argument i debatten, eller bry sig om att bemöta sina meningsmotståndares argument...?
Inlägg #7: Postat: 2004-02-16 22:00:00
Lars Nilsson
Varför är det bara synpunkter från vänsterfolk som mest hyllar avgrundsvänstern, begraven redan 68 trodde jag, som skriver på Sourze? Bevisligen finns det mängder av intressanta vänstermänniskor som har tänkvärda och intelligenta åsikter. Var är Ni?
Inlägg #8: Postat: 2004-02-16 22:22:00
Alf Carlsson
"plundra andra via röstsedeln" Svar: Varfør anser ni rætten att plundra vara førbehållet det privata "nærings"livet. Comviq tar 50 i vinst per samtal, UTAN att Comviq tillfør någonting nytt. En ren debiteringsenhet. Statens plundring ær till før att førdela resurserna så att landet kan utvecklas.
Inlägg #9: Postat: 2004-02-16 22:24:00
Alf Carlsson
Tar vi skolan som exempel, så ær det helt avgørande att hela befolkningen utgør rekryteringsbas før talang och ledarskap. Konsentrationen av rikedom gynnar øverklassens degenererade medelmåttor på bekostnad av underklassens professorsæmnen.
Inlägg #10: Postat: 2004-02-16 22:50:00
Mike
Sist jag kollade kunde man inte bli kastad i fängelse om man inte använde Comviqs tjänster. Således är det inte frågan om plundring. Möjligen uppskjörtning. Att ett land utvecklas bättre ju mer pengar politikerna/majoriteten har att omfördela från de som tjänat dem till sig själva är knappast en självklarhet.
Inlägg #11: Postat: 2004-02-16 22:57:00
Mike
Den bästa drivkraften för studietalanger ur alla samhällsklasser att utbilda sig är tveklöst hur mycket deras studie/forskningsinsats kommer att löna sig för dem själva. Höga skatter är det effektivaste sättet att minska denna drivkraft.
Inlägg #12: Postat: 2004-02-16 23:17:00
Johnny Munkhammar
Skillnaden mellan när staten och näringslivet får pengar är att alla näringslivets intäkter har betalats frivilligt. Och man har kunnat välja mellan företag. Staten tvingar oss, i sista hand med hot om fängelse.
Inlägg #13: Postat: 2004-02-17 01:50:00
Alf Carlsson
"alla näringslivets intäkter har betalats frivilligt." Du är fan ta mig dum på riktigt. Betalar jag elpriserna frivilligt, telefonsamtalen frivilligt etc. Att jag kan välja? Vilken värld lever du i? Privatiseringarna har höjt alla kostnader med vinsten - det förstår de flesta och man saknar allt intresse av både att kasta bort tid på vad och betala högre priser.
Inlägg #14: Postat: 2004-02-17 05:38:00
Alf Carlsson
Du tvingar mig snart skriva en artikel om "konkurrensens myt", men jag vill att du och Svenskt Näringsliv betalar som en del i ert utbildningsmaterial.
Inlägg #15: Postat: 2004-02-17 14:05:00
Mike
Tack vare avreglering och konkurrenns kostar ett samtal mellan Sverige och USA numera endast en bråkdel av vad det gjorde för ca 20 år sedan. Ökningen i antalet teletjänster och produkter under de senaste decenierna saknar motstycke. Vi som kommer ihåg det gamla hederliga? televerket med de brandgula duetterna vet att det präglades av byråkrati, dålig service och ett hårdnackat motstånd mot alla tekniska nyheter.
Inlägg #16: Postat: 2004-02-17 14:09:00
Mike
Fortfarande går det på Moskvas gator människor som bäromkring plakat med Stalins porträtt. Det är väl i denna kategori man får placera Alf Carlsson.
Inlägg #17: Postat: 2004-02-19 21:25:00
Alf Carlsson
Jag går inte omkring på Moskvas gator. Televerket var experimentverkstan år LME och själva förutsättningen för LME:s utveckling, inte minst AXE-växeln. Servicen var utmärkt och överskott i verksamheten kunde användas i statsfinanserna, till skillnad från Comviq 50-iga vinster som bl a går till 100-miljonersprojektet Victory Challenge. Förstatliga Televerket är ett absolut krav.
Inlägg #18: Postat: 2004-02-20 09:09:00
Jan Schmidt
Lars Nilsson, svar /: Jag hyllar inte "avgrundsvänstern". Men du är så långt ner i högeravgrunden att jag inte tror att du skulle känna igen en "vettig och tänkvärd" vänsteråsikt om den så satte sig på näsan på dig...
Laddar...