Ni skitstövlar som mobbar!

Inlägg #1: Postat: 2004-02-15 20:17:00
Niklas
Jag skrev en insändare som jag skickade runt till olika tidningar på ämnet, detta efter avslöjanden om mobbningsfall i överkalix bl.a., då många rektorer och lärare verkade sakna ryggradd helt... Den blev inte publicerad alls, språket var ungefär lika osande som ditt. :
Inlägg #2: Postat: 2004-02-15 21:05:00
Björn
Bra att du tar upp ämnet! Tyvärr är jag inte så optimistisk inför möjligheterna till förbättring, med tanke på att det är många fler vuxna som varit mobbare än som varit mobbade. Kanske är det förklaringen till att så få vuxna ingriper? De f d mobbarna är egentligen inte alls f d, det rör sig fortfarande om samma typ av människor?
Inlägg #3: Postat: 2004-02-16 08:18:00
elin
ja denna artikel, vad skall man gora med den? ingen som behover "get real" och skarpa sig kommer ta den till hjarta och den oppnar inga dorrar for losningar.
ifs e d inge fel me att saga ifran, men jag tror inte alls pa konceptet vidriga handlingar vidriga manniskor.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-16 08:47:00
Oraklet
Vad är mobbing då ? Att folk retas eller fryser ut ? Gör nog de flesta..
Inlägg #5: Postat: 2004-02-16 09:50:00
Thomas L. Aabo
Angeläget Ramona.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-16 11:30:00
karin
HEJA Ramona..tack för den..och ni alla vuxna med barn..lär era barn att inte mobba, det går faktiskt om ni bara vill..man kan påverka om man visar lite civilkurage..
K
Inlägg #7: Postat: 2004-02-16 12:01:00
Anders
Ett viktigt ämne detta... Tyvärr var artikeln bland dina sämre vilket säger en hel del. Tex inga resonemang som gick att följa utan det verkade snarare som om du bara ville avreagera dig än att få något vettigt sagt.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-16 12:23:00
Jan Schmidt
"...men när mobbaren kommer hem, då tar hans styvfar Tommy livremmen och slår och slår. Och när mobbaren ska somna, då är han inte mobbaren, då är han bara Jerry som gråter i kudden, en liten Jerry, en ledsen Jerry, en vilsen Jerry..." Dr. Kosmos
Inlägg #9: Postat: 2004-02-16 13:19:00
Sunny
Angelägen Ramona! stjärnor o kramar! O Jan: det finns ingen motsättning i det du skriver heller: ofta blir offren som växer upp själva mobbare!
Inlägg #10: Postat: 2004-02-16 13:40:00
Oraklet
Tyvärr tror verkar de flesta tro att mobbare är en företeelse för barn och ungdomar..
Inlägg #11: Postat: 2004-02-16 14:11:00
Mobbning en fråga om definition och uppfattning!
jag har blivit anklagad för mobbning åtskilliga gånger i mitt liv, men alla gångerna har det handlat om missuppfattningar och exremt känsliga personer. Vissa tål helt enkelt inte skämt, t ex en gång så puttar vi in en kille i ett annat klassrum och höll för dörrenklassrummet var självklart fullt. Senare blev jag utsatt för samma grej men skillnaden var att jag senare blev anklagad för mobbning!? men den här killen kunde inte se att vi inte var taskigare mot honom än vi var mot varandra.
Inlägg #12: Postat: 2004-02-17 11:33:00
Per
Mobbning är världens mest utvattnade ord. Allasskämt på någons bekostnad räknas numera som mobbning. Vågar inte tänka på vad en ståupp komiker skulle klassas som i dagens skola..
Inlägg #13: Postat: 2004-02-18 10:11:00
Rolf Nilsson
Detta tycker jag om mobbare. Dessa människor som mobbar andra är de minsta och svagaste människorna på denna jord, för mig veterligen så är det inte en som mobbar en annan, oftast är det flera som måste stödja en sån oacceptabel handling som mobbning är. Ensamma skulle nog ingen våga mobba någon.
Inlägg #14: Postat: 2004-02-19 18:18:00
Bengt
Hej, Ramona! ville bara säga tack för en bra artikel, lycka till i framtiden.
Laddar...