|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-13 15:50:00
|
|
AC Collin - forts. |
Om det som du säger inte faller sig naturligt för de makthavande männen att räkna in kvinnorna så är det ännu större anledning att som kvinna hellre välja ett blandat nätverk än ett kvinnligt. Dessutom är det där makten av tradition finns. Det var alltså mitt förslag till vad man bör jobba för. Det konstruktiva budskapet trodde jag framgick i min artikel, men jag kanske var otydlig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-13 15:50:00
|
|
AC Collin |
När det gäller dina goda råd till mig personligen så tror jag att du dragit förhastade slutsatser, men jag tackar ändå för omtanken. ;-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-13 15:54:00
|
|
Anna Li |
Min poäng är att man ofta inte kan välja nätverk. Man kan försöka bygga upp och skapa ett nätverk, men bara de som vill kommer att nappa. har de redan ett mycket bättre nätverk ngn annanstans är ofta inte speciellt intresserade. Det är bara i teorin man kan säga; blandade nätverk är bättre så vi struntar i de kvinnliga nätverke
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-13 15:56:00
|
|
Anna Li |
När det gäller dig personligen så skrev du uttryckligen att du gick till kvinnliga nätverk avvaktande och med negativa förväntningar. Så det var inga slutsatser som jag drog.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-13 16:00:00
|
|
AC Collin |
svar 4: Anna, man kan vara på sin vakt OCH rak, ärlig och tydlig med vad man vill. Det är inte alltid man får den respons som man förväntar sig. Om det vore så enkelt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-13 16:19:00
|
|
Anna Li |
Vid närmare eftertanke så är jag ganska arg i kombination med trött. Det finns en tydlig trend att kvinnor tar avstånd från "kvinnor" och feminism och på så sätt får uppskattning från män. Man kanske tror att man lierar sig makten och därmed blir en del av den, men i 99 fall av 100 är man bara en nyttig idiot. Man får lite beröm och det var det man fick. Det finns många mycket värre exempel på det än din artikel, men det var väl kanske det att jag blev mer besviken i det här fallet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-13 16:37:00
|
|
AC Collin |
Det där är en uppfattning som kan göra mig minst lika upprörd. Jag tolkar det som att även du är mänsklig och har förutfattade meningar ;-. Jag tycker att man ska våga säga sin mening utan att bli klassad och det skulle aldrig falla mig in att säga min mening för att få uppskattning från män. Men det är egentligen ointressant här.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-13 16:40:00
|
|
Pålle |
"Man kanske tror att man lierar sig makten och därmed blir en del av den," Vilket snack. Åter ser man att feminism är bara en variant av marxist-leninism. Lika svart och vitt. Leta fantasifiende och panga på. Sedan är man klar. Någon verklighet behövs ej.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-13 17:10:00
|
|
Helene |
Det finns nog en hel del anledningar till att kvinnor tar avstånd från feminism... Varför är det så självklart för dig Anna Li att de gör det av "dina" anledningar? Med all respekt.. Jag tycker det verkar som att du har lite svårt att respektera att andra människor har andra åsikter än du. Alltid svart ELLER vitt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-13 19:21:00
|
|
Anna Li |
Jag ser verkligen inte livet i svart eller vitt, men det är möjligt att det låter så när man debatterar här eftersom det ofta är en åsikt i taget. Dessutom är det inte speciellt konstigt att jag framför just min åsikt/analys. Det skulle bli hemskt jobbigt om man varje gångs kulle skriva 17 förbehåll och undantag. Särskilt med 500 ord till förfogande.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-13 19:32:00
|
|
Helene |
Att framföra sin åsikt är en sak, att avfärda andras är något annat. Du tar lätt till starka ord, ena gången har någon en dålig analytisk förmåga, nästa handlar det om nyttiga idioter, den tredje heter det "jag har kommit mycket längre än du". Sånt tjafs lyssnar ingen på.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-13 19:34:00
|
|
Helene |
Svarar du i affekt då - eller tror du att det är ett bra sätt att få andra att lyssna? Är bara lite intresserad av att höra hur du tänker.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-02-13 20:02:00
|
|
Anna Li |
Zenits svar till mig var ju helt igenom oseriöst så då gav jag ett likadant svar.
Tycker du att artikeln i sig är svart/vit? Den tycker nämligen jag är nyanserad. Svaren här är proportionella mot typen av kommentar som jag får.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-02-13 21:41:00
|
|
Pålle |
Anna Li tror att den som tar avstånd från feminism tar avstånd från kvinnor kan man se i svar 6. Hur kan det över huvud taget vara möjligt att tänka så? Det skulle jag gärna vilja veta. Jag undrar också vad det är för "tydlig trend" det talas om?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-02-15 13:00:00
|
|
AC Collin |
Svar 6.: Jag är ledsen, men jag ser snarare en trend att det finns män, företrädesvis manliga politiker och beslutsfattare, som säger sig vara feminister “för att på så sätt få uppskattning” från kvinnor, kanske för att behålla/erövra, makten.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-02-16 09:39:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Anna Li, svar 6. Är det inte bättre att vara en nyttig idiot än en onyttig idiot?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-02-16 09:39:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Pålle svar 8. Huvudet på spiken.
|
| |