Lagen om människohandel skärps

Inlägg #1: Postat: 2004-02-13 12:01:00
Alf Carlsson
För det är väl ändå själva UTNYTTJANDET eller människomissbruket som ska hanteras? Och NÄR tänker Fru/Fröken Segelström sätta stopp för alla underklassbarn som tvingas kasta bort sin ungdom och läxläsningstid på att sälja bingolotter? När tänker Segelström avskaffa detta oavlönade barnarbete i Sverige?
Inlägg #2: Postat: 2004-02-13 12:07:00
Alf Carlsson
Människors benägenhet att sälja det sista man har, kroppen, är kopplat till ekonomiska villkor. Att lagstifta lyfter bara in prostitutionen på ny arenor och det nya katt- och råttaspelet kostar bara en djävla massa pengar. Mikes raljerande är befriande och helt befogat.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-13 12:11:00
Alf Carlsson
Jag är mycket orolig för den politiska nivå som Bodström och Segelström representerar. Vilken lön utgår för denna politiska konntraproduktivitet? Vad betalar vi för få riksdagen förvandlad till ett vuxendagis?
Inlägg #4: Postat: 2004-02-13 13:57:00
Jan E
Onekligen en intressant samstämmighet mellan höger och vänster. Undrar just vad som blir resultatet om ni fortsätter diskussionen om de ekonomiska villkoren och underklassens utsatthet.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-13 20:35:00
Alf Carlsson
Eventuellt är det så att samstämmigheten ligger i att vi ser verkligheten, men har därefter olika lösningar. Segelström ser inte ens verkligheten, vilket är djupt upprörande och ett hot mot landets status som demokratisk stat.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-14 14:36:00
katarina
tvingas sälja bingolotter? diamanthalsband? är det det som är "verkligheten" eller?
bra kommentar, Jan E.
Vad är din egen lösning för att stoppa mäns utnyttjande av kvinnor, Alf Carlsson?
Inlägg #7: Postat: 2004-02-15 01:25:00
Alf Carlsson
Ja, det är det som är verkligheten i ett allt hårdare och kärlekslösare samhälle. Sosseriet stödjer t ex "rörlig arbetsmarknad", d v s en konsumistisk människosyn utan rötter. Detta i sin tur objektifierar människan, vilket i sin tur löser upp det lilla samhällets normsystem.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-15 01:28:00
Alf Carlsson
Man låter mediavärlden rövknulla det svenska folket och urholkar den politiska och intellektuella standaren, "verkligheten" blir dokhussåpor och Svensson får allt svårare att skilja mellan verklighet och fiction.
Inlägg #9: Postat: 2004-02-15 01:30:00
Alf Carlsson
Man stressar individen genom alla djävla privatiseringar fördyringar och tvingar den enskoilde till stndig ångest över att han valt fel el-, telebolag etc etc.
Inlägg #10: Postat: 2004-02-15 01:32:00
Alf Carlsson
När den skiten ballar ur, vilket en mellanstadiebegåvad kan räkna ut, då sätter lagstiftningen igång mot avvarterna till det idiotsamhälle man skapat. Perspektivlöst och en fråga i taget.
Inlägg #11: Postat: 2004-02-15 01:34:00
Alf Carlsson
Vi drivs in i 30-talets Tyskland och jag har naturligtvis min lösning, men framförallt ser jag att den historiska cykeln sköljer som en vårflod, medan Segelström kissar i bäcken.
Inlägg #12: Postat: 2004-02-15 01:40:00
Alf Carlsson
Svensken behöver ett nytt samhällskontrakt, något gemensamt att se fram emot, skoluniformer samt allmän oavlönad värnplikt för alla gossar.
Inlägg #13: Postat: 2004-02-16 10:48:00
Katarina
så svar 12 är ditt förslag alltså?
Vi talar alltså om en slavhandel som pågår, just nu, och omfattar en halv miljon människor per år, i västeuropa. Eurpeiska män köper fattiga kvinnor och barn. jag tror för min del inte det beror på att dom bvlivit stressade av att välja elbolag.
Laddar...