|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-13 12:01:00
|
|
Alf Carlsson |
För det är väl ändå själva UTNYTTJANDET eller människomissbruket som ska hanteras? Och NÄR tänker Fru/Fröken Segelström sätta stopp för alla underklassbarn som tvingas kasta bort sin ungdom och läxläsningstid på att sälja bingolotter? När tänker Segelström avskaffa detta oavlönade barnarbete i Sverige?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-13 12:07:00
|
|
Alf Carlsson |
Människors benägenhet att sälja det sista man har, kroppen, är kopplat till ekonomiska villkor. Att lagstifta lyfter bara in prostitutionen på ny arenor och det nya katt- och råttaspelet kostar bara en djävla massa pengar. Mikes raljerande är befriande och helt befogat.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-13 12:11:00
|
|
Alf Carlsson |
Jag är mycket orolig för den politiska nivå som Bodström och Segelström representerar. Vilken lön utgår för denna politiska konntraproduktivitet? Vad betalar vi för få riksdagen förvandlad till ett vuxendagis?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-13 13:57:00
|
|
Jan E |
Onekligen en intressant samstämmighet mellan höger och vänster. Undrar just vad som blir resultatet om ni fortsätter diskussionen om de ekonomiska villkoren och underklassens utsatthet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-13 20:35:00
|
|
Alf Carlsson |
Eventuellt är det så att samstämmigheten ligger i att vi ser verkligheten, men har därefter olika lösningar. Segelström ser inte ens verkligheten, vilket är djupt upprörande och ett hot mot landets status som demokratisk stat.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-14 14:36:00
|
|
katarina |
tvingas sälja bingolotter? diamanthalsband? är det det som är "verkligheten" eller?
bra kommentar, Jan E.
Vad är din egen lösning för att stoppa mäns utnyttjande av kvinnor, Alf Carlsson?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-15 01:25:00
|
|
Alf Carlsson |
Ja, det är det som är verkligheten i ett allt hårdare och kärlekslösare samhälle. Sosseriet stödjer t ex "rörlig arbetsmarknad", d v s en konsumistisk människosyn utan rötter. Detta i sin tur objektifierar människan, vilket i sin tur löser upp det lilla samhällets normsystem.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-15 01:28:00
|
|
Alf Carlsson |
Man låter mediavärlden rövknulla det svenska folket och urholkar den politiska och intellektuella standaren, "verkligheten" blir dokhussåpor och Svensson får allt svårare att skilja mellan verklighet och fiction.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-15 01:30:00
|
|
Alf Carlsson |
Man stressar individen genom alla djävla privatiseringar fördyringar och tvingar den enskoilde till stndig ångest över att han valt fel el-, telebolag etc etc.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-15 01:32:00
|
|
Alf Carlsson |
När den skiten ballar ur, vilket en mellanstadiebegåvad kan räkna ut, då sätter lagstiftningen igång mot avvarterna till det idiotsamhälle man skapat. Perspektivlöst och en fråga i taget.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-15 01:34:00
|
|
Alf Carlsson |
Vi drivs in i 30-talets Tyskland och jag har naturligtvis min lösning, men framförallt ser jag att den historiska cykeln sköljer som en vårflod, medan Segelström kissar i bäcken.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-15 01:40:00
|
|
Alf Carlsson |
Svensken behöver ett nytt samhällskontrakt, något gemensamt att se fram emot, skoluniformer samt allmän oavlönad värnplikt för alla gossar.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-02-16 10:48:00
|
|
Katarina |
så svar 12 är ditt förslag alltså?
Vi talar alltså om en slavhandel som pågår, just nu, och omfattar en halv miljon människor per år, i västeuropa. Eurpeiska män köper fattiga kvinnor och barn. jag tror för min del inte det beror på att dom bvlivit stressade av att välja elbolag.
|
| |