Irakkriget handlar inte om straff

Inlägg #1: Postat: 2004-02-10 17:45:00
Ali
jag var i irak under kriget. jag vet inte vad du kallar frihet och rättvisa, men när det faller bomber över ditt lands huvudstad, bomber som dödar dina släktingar, dina vänner. bomber som förstör hem och gator, har man väldigt dvårt att associera till rättvisa. Men om du tycker det är rättvist att förstöra tusentals människors liv för en enda manns skin. då vill jag inte se något av din rättvisa!
Inlägg #2: Postat: 2004-02-12 08:36:00
Benjamin
Ali, du har tydligen inte läst min artikel. Vad krigets syfte var var inte att fånga en enda man, utan att stoppa hans handlingar. Bomber har för övrigt fallit över en stad i mitt land. Saddam Hussein skickade, med syfte att dra in Israel i Gulfkriget, en SCUD-missil mot Tel-Aviv. Lyckligtvis var den, förmodligen på grund av Israels bombning av Osirak-reaktorn 1983, inte kärnvapenbestyckad.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-12 08:40:00
Benjamin
Alex, den amerikanska sydamerika-politiken har syftat till att stödja den regim som är vänligast inställd till frihandel. Ingen av de regeringar som USA har hjälpt till att störta har varit demokratiska. Däremot försvarar jag _aldrig_ diktatur eller samarbete med diktatur, men samtidigt kan jag ändå förstå det amerikanska samarbete med Sovjet under WW2.
Laddar...