Adjö, Kapten

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-02-10 01:44:00
Alf Carlsson
Det är första gången jag läser dina grejor, men måste beklaga "Isabellafan"-nivån. Extremt pinsamt å hela mänsklighetens vägnar. Dessutom jämförelserna med Sofia Eriksson, vars penna understundom kan få världen att stanna. Jag tycker det räcker med den "Big brother"-nivå som förorenar landets löpsedlar. Varje svar som du eller Sofia ger dessa får, ser jag som ett besvärande nederlag.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-10 02:20:00
Isabella M
Bäste Alf, jag kan inte annat än tappa hakan. Sällan råkar man på sådan oförställd uppriktighet och jag kan inte annat än högakta dig för detta. "Jag fattar inte ett skit av detta" fick mig att brista ut i ett häftigt, självironiskt gapskratt. Sedan veknade jag betydligt av dina ordentligt fina ord om mina alsters värde för sig. Tack!
Inlägg #3: Postat: 2004-02-10 02:29:00
forts.
Jag håller helt med dig, avseende Sofias texter. Dom är fantastiska.

Det är beklagligt med låga nivåer, men jag tror inte dom avhjälps med ignorans heller. Dom bara finns där.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-10 10:44:00
AC Collin
Det är ingen tvekan om att Isabella och Sofia är två av de mest begåvade skribenterna på Sourze. “Sourzetown” är samhället i minatyr, som en sourzeveteran så klarsynt konstaterat. Det finns missunsamhet och avundsjuka även här. Tyvärr. Vill man jantefjanta någon som är både begåvad OCH vacker så kommenterar man ytan men ignorerar djupet. Kanske för att ytan är förgänglig och djupet breddas med åren? Ja, det är märkligt hur vi beter oss mot varandra.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-10 10:47:00
AC Collin
Jag tror du ligger väldigt bra till i Poesiskolan, Isabella. Hoppas att du slipper få skit när du vinner. Lycka till!
Inlägg #6: Postat: 2004-02-10 11:44:00
Rogge
Kan man inte hylla BÅDE kvinnlig skönhet OCH bra poesi? Eller är det bara surfeminism och viktigpetteri, som hos Alf Carlsson, som gäller?
Inlägg #7: Postat: 2004-02-10 13:14:00
Jan E
Svar 6: Isabella M har skrivit en dikt – som man kan gilla eller inte, jag gillade den mycket – men det finns ingen anledning att kommentara författarens utseende, åtminstone inte i detta sammanhang. Har inget med surfeminism att göra, däremot har din kommentar med gammalt och tröttsamt mansgriseri att göra.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-10 16:13:00
Rogge
Såååå politiskt korrekt igen, Jan E!
Dutti ponke eller är det bara bögar som skriver här på Sourze?
Inlägg #9: Postat: 2004-02-10 17:01:00
Isabella M
AC: Det känns både spännande att du tror mina dikter om att ha en så god chans. Tack för det! Vågar nog inte ta ut något i förskott vad gäller detta. Jag vet flera som jag tror har bra "vinstläge".
Det är egentligen rätt så vanskligt, i vart fall svårt, att "tävla" i sådana här sammanhang. Skit hoppas jag ändå att jag slipper, hur det än går!:
Inlägg #10: Postat: 2004-02-10 17:04:00
forts.
"känns både spännande..."
Jag tänkte tydligen bara min fortsättning på meningen: "och trevligt", skulle det förstås stå. ;-
Inlägg #11: Postat: 2004-02-10 17:11:00
Isabella M
Rogge:
Visst kan man hylla både det ena och det andra. Det är inget fel i det. Men som med det mesta här i livet passar det i vissa lägen mer eller mindre bra att lyfta fram det ena framför det andra, eller samtida.

Att s.a.s hylla ett utseende i dom här sammanhangen känns lika malplacerat som att gå in i en guldsmedsaffär och fråga efter kilopriset på en rödspätta!
Inlägg #12: Postat: 2004-02-10 18:36:00
Rogge
Men snälla rara, varför då en jättebild på dig själv om du inte vill uppmärksamma ditt utseende?
Inlägg #13: Postat: 2004-02-10 18:56:00
Sofia E
Kan inte låta bli att fråga - ställer du samma fråga till Göran Greider eller Billy Butt?
Inlägg #14: Postat: 2004-02-10 19:32:00
Isabella M
Rogge svar 12:
Jag ska försöka svara på det. För det första blev jag av Sourzeredaktionen ombedd att sända dem en bild för dem att ha tillgänglig i tillämpbara sammanhang. För det andra: hur jag själv anser behovet av bild på mig själv helt oundbärlig går att se på "om skribenten" min sida.
Inlägg #15: Postat: 2004-02-10 19:35:00
forts.
Vågar satsa en kola på att Sofia E befinner sig i samma situation, vad gäller fotopublicering.
Vidare är det inget nytt fenomen att bilder på textförfattere publiceras i samband med deras texter, detta helt oavsett hur skribenten råkar se ut.
Inlägg #16: Postat: 2004-02-10 19:48:00
Rogge
Visst, men man kan ju avböja publicering om man vill slippa "debatten"!
Inlägg #17: Postat: 2004-02-10 20:02:00
Isabella M
Ursäkta en spontan reaktion, men detta var nog i särklass den mest diskriminenta kommentar jag läst.
Inlägg #18: Postat: 2004-02-10 20:15:00
Rogge
Ja då har du inte läst mycket! Hela den här "debatten" andas hyckleri! Vill du slippa kommentarer om ditt utseende så se då till att inte visa det! Låt Sourze publicera fotot på en söt ponny eller nåt istället! Men kom inte klaga på läsarna i vårt utseendefixerade samhälle! Sourze är i högsta grad en del av det!
Inlägg #19: Postat: 2004-02-10 21:38:00
Isabella M
Nu vet vi det, Rogge.
Min association går härmed kanske inte helt osökt till en annan aktuell debatt:
"
Vill man slippa bli överfallen om kvällarna så ska man se till att 1 inte gå ut och visa sig och 2 klä sig i Tuppens lakansväv.
"

För mind el är det här ämnet slutdiskuterat.
Inlägg #20: Postat: 2004-02-11 01:25:00
Jan E
Rogge, ditt svar 8 borde diskvalificera dig för all framtid. Håll dig borta från mig i fortsättningen.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...