Jackan eller livet!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-02-07 12:27:00
Meta
Visst,är man kommunist som du så skyller man ju allt på USA. Skyll istället på vänsterns normupplösning av samhällsmoralen. Moral, lag, ordning och disciplin är ju fula ord för er!
Inlägg #2: Postat: 2004-02-07 13:24:00
Per B
Vadå? "Blood in, blood out" är säkert den populäraste och den mest inspirerande filmen en 16-årig förortsunge kan se. Det låter som ett dåligt skämt men det är det inte. Först ser de den filmen och sen tänker, “Wow! Det var den bästa filmen vi sett! Det här kan vi också göra, här i Sverige!” Pojkdrömmen blir snabbt verklighet. De skaffar sig en gemensam tatuering inom gänget t ex “Fucked for Life”. De övergår till lite grövre brottslighet, så de kan ha råd med lite dyrare gängliv.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-07 13:28:00
Per B
De skaffar sig pittbulls och uppgraderar från kniv till pistol. De blir vana med att alltid ha gott om pengar. De blir äldre... Pang! De råka döda nån eller åkta fast i något tungt rån? Sen åker de in i finkan, in och ut hela tiden tills knarket tar dem eller att nån annan i ett annat gäng tar livet av dem för nån gammal skuld.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-07 13:38:00
Per B
Att amerikanska sub-kulturer är förebilder och inspirerar dagens förvirrade förortsungdomar är inget nytt. Ta bara grafitti som exempel. Det började med att en dokumentär om grafittin i New York visades i svensk tv på 80-talet. Sen va det kört, skiten spred sig till Sverige. Samma sak när filmen "Blood in, blood out" kom, med den kom gängkulturen.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-07 13:49:00
Per B
Det råder stor ghetto varning i Stockholms förorter nu. Polisen vågar ju inte lämna sina polisbilar obemannade när de besöker t ex Tensta, Rinkeby och andra liknande förorter. Varför? Jo, bilarna blir vandaliserade allt för ofta. Folk känner tydligen ett hat mot våran ordningsmakt därute, att de lätt tar fram en kniv och sticker hål på däcken, repar lacken eller rentutav totalkvaddar bilen. För mig är det väldigt främmande betende, då alla svenskar som bor i mitt område inte bär kniv ens.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-07 14:00:00
Per B
I dessa ghetton har de slutat tro på rättvisan, utan de skapar egna regler, egna lagar och gör upp själva utanför lagen. Varför? Jo de måste prata samma språk som gärningsmännen. Har de kniv, då måste jag också ha det. Har de pistol? Då måste jag också ha det. Så förvåna er inte, snart blir det skottlossning varje helg då de drar in till stan. Dörrvakt efter dörrvakt kommer dö, oskyldiga svenskar i krogkön kommer bli nermejade av bilar och pistolkuler.
Inlägg #7: Postat: 2004-02-07 14:02:00
Per B
Tjejer som avisar dessa killar/män kan bli snittade i ansiktet märkta för livet. Låter allt detta som ett skämt? Nä det är verkligheten i dagens Stockholm.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-07 14:08:00
HAT!
Ja, invandringen har verkligen förstört landet men det är politikernas fel! Rösta bort dom jävlarna och skicka hem invandrarslöddret!
Inlägg #9: Postat: 2004-02-07 14:24:00
Per B
Svar8: Att det är politikernas fel håller jag med om i allafall. Sedan när det gäller det du benämner "invandrarslöddret", så är inte jag främmande för att skicka hem de juggemaffiabossar som myglat sig in i landet genom att muta handläggare på migrationsverket med mera. Sådana kriminella är en fara och förpestar tillvaron för alla människor i vårat land.
Inlägg #10: Postat: 2004-02-07 14:42:00
Per B
Erik Lindgren: Är det så lång väg kvar? Blir inte folk förnedrade, nerstuckna, rånade och mördade för att de just är svenskar som hamnat på fel plats vid fel tidpunkt? Polisen har kapitulerat helt för denna brottslighet och uppmanar alla svenska ungdomar att inte gå ensamma, inte ha märkeskläder osv. Jag anklagar våra politiker som låtit detta ske, det är en våldtäckt på hela svenska samhället. Varje mord, varje massvåldtäckt ska ligga på deras samvete! De har det yttersta ansvaret!
Inlägg #11: Postat: 2004-02-07 16:04:00
.
he-he
Inlägg #12: Postat: 2004-02-08 04:58:00
Erik Lindgren
Meta: Kaeften på dig, du vet inte vem eller vad jag är. Jag hatar inte USA, och jag skyller inte heller allt på dem, men det kan vara bra att nämna saker vid dess rätta namn, och eftersom den typen av gängkultur som vi ser växa fram i våra förorter är inspirerad av en liknande i USA, kan det kännas lämpligt att kalla den "amerikansk" för att tydliggöra vad man menar.
Inlägg #13: Postat: 2004-02-08 05:07:00
Erik Lindgren
Vad du har rabblat upp är, som alltid vad gäller Sverige, rena dagis jämfört med staterna. I USA föds man praktiskt taget in i gäng, man blir en dödsfiende om man går ur osv. För att hålla mig kort så kan jag säga att det mesta är jävligt mycket värre i USA. FÖr mer i ämnet kan jag ju rekommendera alla amerikanska ghettofilmer, samt boken "Respekt" av Carmilla Floyd.
Inlägg #14: Postat: 2004-02-08 11:06:00
Henrik
Erik: Det är dumt att jämföra med något som är värre och sedan tro att vi har det bra och att vi ska vara nöjde med hur det är. Jämför med ett Sverige utan allt detta skit.
Inlägg #15: Postat: 2004-02-08 21:48:00
JPA
Erik och Per. Jag är invandrare - slödder? Sluta förenkla det jag skriver om till en svart-vit etnicitetsfråga på vänster -högerskala. Mina grannar kanske inte har kniv, men köper sina barns tystnad med pengar och prylar, vilket handlar om samma sak i grund; att inte se människan och livet. Och jag är en invandrare, född och uppvuxen i ett annat land. Och äger ingen kniv.
Inlägg #16: Postat: 2004-02-09 01:10:00
Erik Lindgren
Henrik: Har jag någonsin sagt det? Nej, just det, så vad käftar du om?
Inlägg #17: Postat: 2004-02-09 01:58:00
Erik Lindgren
JPA: Svart-vit etnicitetsfråga? Vem har förenklat det till det? Du kan ju på intet sätt föneka att en taskig integration och ghettofiering inte har med varandra att göra. att bli utstött från samhälet är just vad det här handlar om, oavsett svensk, finsk, arabisk, vit, gul eller ljuslila.
Inlägg #18: Postat: 2004-02-09 17:23:00
JPA
MEn då är vi ju alla överens, att detta inte är någon integrationsfråga i sig, utan en större fråga än så - en om vårt samhälle och vår tid. Eller hur?
Inlägg #19: Postat: 2004-02-10 21:26:00
Per B
Ordet integration innebär inte att invandrare ska anpassa sig till svenska seder och bruk, och tydligen inte ens behöver följa Sveriges Rikes lag, utan följer egna lagar och regler. Inte undra på att landet ser ut som det gör? Ska vi införa Sharia lagarna med spöstraff på icke troende muslimer, är det, det enda sättet att hålla dem på bönemattan? Muslimerna vill detta själva mer än någon annan. Vår lag eller deras, vilket väljer ni?
Inlägg #20: Postat: 2004-02-11 00:33:00
JPA
Per, vad är det du yrar om. Hur 17 får du in Sharia här? Och har du levt i ett muslimskt land? Jag har - men det är inte det inlägget handlar om. Integration handlar om att kunna hantera två system parallellt, och som kan kommunicera med varandra - inte antingen eller. SLUTA GENERALISERA OM EN VÄRLDSRELIGION, det blir bara pinsamt. Du drar ju miljarder människor över en kam. Och vet du ens vilket är världens största muslimska land? Indonesien. Inga burkor där icke.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...