|
Inlägg #21: Postat: 2004-02-05 18:06:00
|
|
Katarina |
Fredde du har gjort bort dig den här gången. Du framstår som tjatig och du tar upp alltför mycket plats i kommentars sidorna anslutna till dina egna artiklar . Har du problem med egot?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-02-05 18:28:00
|
|
fr€dd€ |
Anticensur:Snälla du! jag skiter väl i folks anklagelser, men det skall och bör finnas en gräns för överträdelser som endast går ut på hot, ser du svårigheter i sammanhanget så skriv en artikel om det! Du som friar så mycket om yttrandefriheten, men 95 av åsiktsfriheten består ju idel av synonymer, så vad står man egentligen på?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-02-05 18:31:00
|
|
... |
Katarina: hur förklarar du då artikelns betyg?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-02-05 18:33:00
|
|
... |
Och långbänkstjat må väl så vara, men kommentarssidorna är väl gjorda för kommentarer, eller? Var går gränsen vid för mycket - 872 tecken eller 1208?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-02-05 18:33:00
|
|
fr€dd€ |
Katarina:Tack för upplysningen om kommentarerna, ja, jag vet detta själv, men känner mig samtidigt skyldig att följa upp "vissa" trådar, är det tråkiga återkommande -blir det mest tjat.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-02-05 18:34:00
|
|
... |
Det är så typiskt - fram med macheten bara, fan den som vågar ta sig ton.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-02-05 18:54:00
|
|
Jan E |
Det finns en toleransnivå som inte får överskridas. Och denna nivå skall givetvis i yttrandefrihetens namn ligga högt och det gör den också på Sourze. Men i debatten kring Butt har toleransnivån överskridits med råge och därför är det bra att red. går in och raderar. Har inget med censur att göra - det är ju inte obekväma åsikter som tas bort, utan hot och vämjeliga smädelser. Man kan se red. som en fotbollsdomare – ibland måste han ta fram det röda kortet.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-02-05 19:02:00
|
|
LiberalaCensurFörbundet: |
Det absolut märkliga i sammanhanget är att Anticensur själv inte vågar stå för sin åsikt utan döljer sig bakom en pseudonym: Kan det vara en av
" kärringarna " tro? Sitter galonerna bra Anti?:
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-02-05 19:08:00
|
|
... |
Vem vågar kommentera utan pseudonym på sourze numera? Man kan ju bli kallad pedofil :
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-02-05 19:44:00
|
|
Kaff |
Liberal och anticensur! Släpper sourze in vilket j-a patrask som helst!? Ynka barnungar är ni! KAn inte ens respektera ett skit, gömmer er bakom nån j-a pseudo!!
Vad faen vet ni om yttrandefrihet!?
Är det nån här som inte är kärring så lär av reimarker. Vad f-n är det för j-a påhopp? passa inte galoscherna så packa er ut ifrån sourze, j-a galonisar bägge två!!
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-02-06 11:31:00
|
|
ANTICENSUR |
Det finns uppenbarligen människor som inte lever som dom lär här på Sourze! sic
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-02-06 11:31:00
|
|
ANTICENSUR |
Det finns uppenbarligen människor som inte lever som dom lär här på Sourze! sic
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-02-06 12:12:00
|
|
Tobbe M |
anticensur:
vem är du och vad tror du att DU skall lära andra om yttrandefrihet?
Är du avis på att artikelförförfattaren har fått fler läsare än dig? Skriv en debatt istället för sören och sitt inte här och hacka om nån jävla yttrandefrihet och hur folk skall skriva eller inte! Misstänker att du är en av dom sprider skit på sourze!
väx upp för fan.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-02-06 12:41:00
|
|
Calle |
"Anticensur" har helt och hållet rätt! Det finns uppenbarligen många här på Sourze som behöver lära sig om tryck- och yttrandefrihet. "Hacka på hur folk ska skriva eller inte"! Är du dum i huvet? Det är ju det han inte gör! Folk ska få skriva precis hur dom vill! Det är ju det han säger och det är ju precis det som är yttrandefrihet och ingenting annat!
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-02-06 14:32:00
|
|
LiberalaCensurFörbundet: |
Jag tror Calle måste gå i skola ett tag. Först börja med att läsa ABC i grundskolan. Sedan försöka förstå vad orden betyder, sedan förstå begreppet. Både anticensur och calle har tydligen inte förstått ett dyft hitintills: Ni skrävlar och skriver om något som övergår er bådas uppfattningsförmåga, ett litet tips:
gå tillbaka till tråden och läs och begrunda vad som är skrivet från första början.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-02-06 15:17:00
|
|
Jan E |
Nu ska vi ha lite internutbildning för Calle m fl. Här är en länk till våra grundlagar.
Länk: riksdagen.se Klicka på Tryckfrihetsförordningen. Gå till 7 kap. 4§ punkterna 14-16. Där kan ni läsa om begränsningarna i tryckfriheten. Det är nämligen inte så, som ni tycks tro, att allt är tillåtet. Det är t ex inte tillåtet att förtala, förolämpa och hota. Efter denna kurs kan ni fortsätta till yttrandefrihetsgrundlagen som kan sägas vara ett komplement till TF.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2004-02-06 15:39:00
|
|
Jurist |
Du svamlar som vanligt, Jan. En grundlag kan aldrig vara ett "komplement" till en förordning! En grundlag har alltid högst dignitet. Vad som sedan är förtal, förolämpning eller hot avgörs av domstol och inte av Reimarker eller någon annan. Om du läser domar i dessa ärenden kommer du att bli förvånad över hur liberal lagen är och hur mycket som är tillåtet. Allt för att så mycket som möjligt främja yttrande - och tryckfrihet! Avstå att yttra dig om saker du inte kan!
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2004-02-06 16:21:00
|
|
Calle |
Att vinna ett tryckfrihetsmål är mycket svårt säger en bekant som är jurist. Ingenting av det som skrivits på Sourze skulle leda till fällande dom, enligt honom. Så att gå i skola är det kanske andra som bör göra!
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2004-02-06 17:38:00
|
|
Jan E |
Svar 37-38: Vadan denna irriterade ton? Jag vet mkt väl att YGL inte formellt är en komplettering till TF, men därför skrev jag också ”kan sägas vara”. Med det menade jag att det i YGL hela tiden görs hänvisningar till TF, som ju är den äldre av de två grundlagarna. Men din anmärkning är givetvis rätt i sak – dock något ”ordningsmannamässig”. Jag vet också att lagen är liberal och ska så vara, men jag använde lagstiftningen för att förtydliga
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2004-02-06 17:38:00
|
|
Jan E |
forts. att det faktiskt inte är OK att uttrycka sig hur som helst – inte ens på Sourze. Redaktionen har satt upp spelregler för hur debatten ska föras och raderingen av vissa kommentarer visar att man faktiskt menar allvar. Och märk väl - det är inte åsikter som censureras! Det är förhoppningsvis ingen som tänker driva kränkande omdömen till domstol, utan det räcker gott och väl att det ibland städas bland kommentarerna. Och du Calle bör ta dig en funderare över ditt språkbruk svar 34.
|
| |