Debatten är viktig Billy

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2004-02-05 12:21:00
fr€dd€
sourze har fått påhälsning av mer intressanta läsare, av högre dignitet,som påpekat en del kommentarer, det är sourzes eget beslut att ta bort alla kommentarer som strider emot en god debattsed.
En del av dessa kommentarer har def gått över gränsen för vad som är relevant till debatten, personliga påhopp samt hot har förekommit.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-05 12:24:00
fr€dd€
jag har tagit beslutet att anmäla varje kommentar som strider mot den personliga integriteten eftersom jag anser att hot, beskyllningar mm strider emot allt vad jag själv står för
Inlägg #3: Postat: 2004-02-05 12:26:00
fr€dd€
igår så fanns det ett hot mot min person , så jag ringde carlolof och disk detta; antingen tas kommentaren bort eller så får jag anma detta till högre instans, jag har egna resurser till att ta reda på vem som skriver vad då IP nummer lämnas ut till en anmälan.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-05 12:29:00
fr€dd€
Då denna artikel skall hållas till sak vad som står här är en sak, däremot inte vad folk anser elr tycker-detta är ingen censur av något slag. Men då gränserna öveträds har sourze ett redaktionellt ansvar, jag har fått en del mail angående detta om jag vill göra anmälning. Allt som har tagits bort är på sourze eget intiativ, och jag tillrättarlägger inte vad som skall stå eller inte
Inlägg #5: Postat: 2004-02-05 12:31:00
fr€dd€
jag anser själv att det fria ordet är det väsentligaste, att det kan hetta till, det är helt okey, men gränsen är nådd när det gäller hot eller kränkning mot den personliga integriteten.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-05 12:33:00
fr€dd€
Så har du några problem hänvisar jag dig till sourze redaktion, dom kan säkert svara på dina frågor om vad som är intressant att kommentera eller inte,.
Inlägg #7: Postat: 2004-02-05 13:34:00
Yasser
Att du finner det nödvändigt att skriva 5st. repliker som svar till liberals lilla kommentar visar vad du är för dålig debattör. Snacka om OVERKILL!!!
Inlägg #8: Postat: 2004-02-05 15:13:00
Erik G
Detta var nog en markering Yasser!
Med rätta!!
Inlägg #9: Postat: 2004-02-05 16:00:00
liberal
Jag inser att du blev smädad men så vitt jag kunde se riktades inga hot mot din person som man kunde ta på allvar. Allvarligt för det fria ordet är däremot om detta kommer att bli regel på Sourze! Att folk skriver i affekt om ett så infekterat ämne som pedofili får man helt enkelt överse med. Du har själv, har jag sett, uttryckt dig i mycket olämpliga ordalag som svar på de du nu har fått bortcensurerade. Jag tycker inte om tendensen! Ta även bort dina egna hotelser och invektiv, i så fall!
Inlägg #10: Postat: 2004-02-05 16:29:00
fr€dd€
Jag tycker mig se en ansträngd tendens till din fantastiska lov om debattmoral och predikan. Om du hade mer vett än så, att läsa in dig i debatttråden från allra första början, kan du klart se vart tramset startade någonstans;detta har du inte gjort. Du plockar från hit och dit och sätter ihop något som du inte har följt, den kommentaren som du inte har sett varade inte lång tid på sourze, och inte enligt flera andra heller.
Inlägg #11: Postat: 2004-02-05 16:31:00
fr€dd€
Mina egna olämpliga ordalag är direkt knutet till affekterna som startade det hela, för att påvisa det äckliga till dom afektiva debattörena.
Inlägg #12: Postat: 2004-02-05 16:34:00
fr€dd€
Att sourze själv petar olämpliga kommentarer är inget som jag är bedriven med, därav mestadels från den första artikeln. Jag har inget behov av att censurera någonting jag har skrivit:detta är redaktionen.
Inlägg #13: Postat: 2004-02-05 16:40:00
fr€dd€
Den enda kommentar som jag krävde för avyttring skulle annars göra sig gällande för en anmälan.
Det finns ingen gräddfil någon, det är ingen regel att peta kommentarer på höger och vänster så fort det inte passar. Men det är dock inte sourze egen policy att släppa vad som helst fritt mot offentliga skribenter då gränsen mot personens säkerhet sätts i spel.
Inlägg #14: Postat: 2004-02-05 16:43:00
ANTICENSUR
Liberal har fullständigt rätt, Fredde! Det är ynkligt det du har gjort! Ger man sig in i leken får man förbanne mig leken tåla! Och du är fanimej inget föredöme i att uttrycka dig klanderfritt!
Inlägg #15: Postat: 2004-02-05 16:44:00
fr€dd€
När det gäller mina egna invektiv så är det upp till sourze att peta dessa, precis som på alla andras.
Jag skall och bör inte påverka för förändra ett debattklimat, och jag kan garantera dig;att det är inte sourze policy heller. Vad du tycker om tendeser håller jag fullt med dig om, men tendenser har således gränser också.
Inlägg #16: Postat: 2004-02-05 16:49:00
fr€dd€
Till anticensur:men jag har inte begärt att peta en enda kommentar-förutom ett hot som förekom i en kommentar, det kan def sourze red upplysa er om.
Inlägg #17: Postat: 2004-02-05 16:52:00
fr€dd€
Det är andra, utomstående läsare som själv kontaktat sourze och påtalat vissa kommentarer. Det är sourzes eget beslut, inget som jag har befattat mig med.
Inlägg #18: Postat: 2004-02-05 17:05:00
fr€dd€
Anticensur; att uttrycka mig klanderfritt är inte alltid min starka sida, så där har du för en gångs skull rätt, men jag ser inget ynkligt i att reagera på hot som framställs på sourze om min person.
Inlägg #19: Postat: 2004-02-05 17:13:00
ANTICENSUR
Var inte en sån jävla "kärring", Fredde, om uttrycket tillåts. "Hot" som uttrycks på Sourze är munväder och inget annat! Och att det finns andra "kärringläsare" här som klagar är inget att bry sig om. Däremot är det jävligt viktigt att bry sig om yttrandefriheten! Börjar man tumma på den kan man lika gärna lägga ner!
Inlägg #20: Postat: 2004-02-05 18:02:00
...
Kommentarerna, hoten har gått för långt på sourze. Det är inget nytt. När folk inte kan kommentera utan att kasta pedofilianklagelser och hot på varandra är nivån sandlåda. Och vad gör man i sandlådor? Jo, pappa och mamma kommer och tar hinken och spaden när det går för hett till. Att vissa ser denna censur som ett hot mot yttrandefriheten säger en del. Lite snuvade på konfekten kanske? På med galonbrallorna...
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...