Debatten är viktig Billy

Inlägg #1: Postat: 2004-02-04 16:21:00
Sunny
Anna LI: Det är tveklöst så att vissa personer är offer för sin egen läggning. Ta gamle utslitne pappa pedofil i debattsammanhang så led han helvetets alla kval. Karriärer o arbete.fruar o hela hans ursprungsfamilj vände honom ryggen. Så nästan 10 år i fängelse o där är pedofilerna utsatt o hatade.
Ändå dömdes han aldrig för c.a 95 av sina övergrepp.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-04 16:23:00
fr€dd€
i detta fallet menar jag givetvis dom som drabbas av felaktiga domar pågrund av rättsröta, jag får väl tillnärmelsevis kunna fokusera på detta just för ämnets skull. Finns det någon statistik som talar emot det?
Inlägg #3: Postat: 2004-02-04 16:24:00
Sunny
Men att han led själv är ingen som helst ursäkt för det han gjorde: han var mycket intelligent o visste exakt vad som gällde.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-04 16:24:00
fr€dd€
men det var inte det " offret " jag åsyftade Sunny, men vissa hävdar också att dom är offer, så låt gå,
Inlägg #5: Postat: 2004-02-04 22:48:00
Anna Li
Sunny, jag är ledsen men jag tror att summan av det lidande din far orsakade är så oändligt mkt större än det han själv hade. Och han hade dessutom gjort ngt för att förtjäna det.

Vuxna människor måste ta ansvar för sina handlingar, annars blir det bara fler och fler andra människor som råkar illa ut. Jag avskyr tendensen att alltid fokusera medlidande på brottslingen och så lite på brottsoffret.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-06 09:50:00
Sunny
Anna Li: det var som dotter jag kunde förstå att han oxå led men inte förrän jag blivit vuxen.Det är ingen ursäkt för honom: han borde vetat bättre .Som offer fokuserar jag mera på vad han faktiskt gjorde mot mig o mot så många andra barn. O han kunde aldrig se att han gjort fel eft.han saknade förmågan till empati totalt!
Laddar...