Därför avslöjade jag Thomas Hellberg

Inlägg #1: Postat: 2004-02-02 17:30:00
Jan E
forts. Att kollegor till Hellberg känt sig utpekade är inte skäl nog. För övrigt kanske det hade gått att få honom att framträda frivilligt efter ett tag. Det enda som nu uppnåtts är att folks primitiva hyeneinstinkter tillfredsställts. Detta är inget eftersträvansvärt mål. Sourze har blivit en del av den moderna skampålen. Dessutom har Hellberg anhöriga som oförskyllt får stå där med skammen. Reimarker gjorde ett fel i sin artikel;
Inlägg #2: Postat: 2004-02-02 17:31:00
Jan E
forts. han sa att han skiter i vad Hellberg har gjort, vilket är mycket provocerande med tanke på vilken berättigad avsky brott mot barn väcker. Jag är dock övertygad om att Reimarker bryr sig. Butt påstår nu att syftet med hans artikel var att skydda Hellberg från biverkningar av mediernas agerande. Låter som en rejäl efterhandskonstruktion. Att själv framstå i bättre dager och nöjet att få kasta ut ett fett bete till de hungriga vargarna tror jag stämmer bättre med verkligheten.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-02 20:21:00
Elvy
Men om skådespelaren Thomas Hellberg hade befunnit sig i bl.a. Thailand, och där träffat föräldralösa och hemlösa barn, så skulle han helt säkert och utan minsta tvekan, förgripigt sig grovt sexuellt på dom barnen. Varför? jo då hade hans brottsliga gärning förblivit okänd för flertalet av oss svenskar, om han inte hade haft den oturen, att han hade blivit sedd, av någon annan rättrådig svensk thailandturist.
Tummen upp för dej Billy Butt.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-02 23:31:00
Jan E
Irrelevant spekulation! Nu talar vi om vad som verkligen har hänt. Man behandlar folk efter vad de har gjort och inte efter vad de eventuellt hade kunnat göra i annan situation. Man får hoppas att du inte jobbar inom rättsväsendet.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-03 00:55:00
Pollidor
Jan E. Bra kommentar.

Elvy. 2 brottslingar. En får 5 år.
Nästa 5 mån. Tummen upp för
den grövsta enl. tre instanser
Var är din konsekvens?????
Inlägg #6: Postat: 2004-02-03 08:48:00
Thomas L. Aabo
Pollidor, ditt fel här är att du tror att straffskalan är ett fungerande mätverktyg.
Laddar...