|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-01 21:24:00
|
|
sten |
Han har förhoppningsvis inte annat gemensamt med dem än att de tillhör samma frikyrka, Filadelfia. Därför finns också en möjlighet för honom och KD att komma till tals i media och reda upp begreppe
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-02 11:12:00
|
|
Kristdemokrat |
Han har inte större ansvar för detta än vad du har. Eller för vilken serb som helst har för Anna Lindhmordet.
Om du är med i Socialdemokraterna och en sosse löper amok måste du då avkrävas en förklarig?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-02 12:49:00
|
|
Sunny |
KR. Inte om du är en anonym medlem. Men är du partiledare i 30 år i det partiet som bildats av pingstkyrkan o dessutom är medlem så bör du kunna yttra dig som offeciell representant?Elller bör inte Göran P heller yttra sig om missförhållande upptäcks i hans parti?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-02 15:59:00
|
|
sten |
Sekterismen inom pingstkyrkan tilltar säger en religionsforskare idag till TT. En del har man övertagit från amerika och Livets ord, den sk trosrörelsen. Sex och sekterism hör ihop osv..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-02 18:04:00
|
|
Filikoster |
Det är en helt berättigad fråga. Klart Affe skall förklara skillnaden för oss ateister och andra som annars lätt kan dra alla över en kant.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-04 13:30:00
|
|
Damien |
Hur känns det när era pervesioner kommer fram i ljuset, Kristdemokrat! Hur känns det att ge sitt stöd till sexuellt färgade ritualmord och psykiska övergrepp på barn? Nej, naturligtvis känner du ingenting och din eventuella medkänsla är lika falsk som den så kallade tro du bekänner dig till.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-04 13:30:00
|
|
Damien |
Sunny har redan tagit upp det faktum att hade det rört sig om en muslimsk sekt så hade tonläget i media varit radikalt annorlunda än det spyframkallande dalt med diverse kristna sekter som pingströrelsen och livets ord som vi nu ser idag.Dessutom så saknar islam politiska företrädare i Sverige idag medan diverse kristet patrask som pingströrelsen och livets ord sitter på ledande positioner i det parti som du försvarar, Kristdemokrat. Be om ursäkt, din jävla medlöpare!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-05 11:30:00
|
|
Kristdemokrat |
För vad då?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-05 13:00:00
|
|
Damien |
För att du, direkt eller indirekt, försvarar förtryck i alla dess former genom ditt försök att föringa händelserna i Knutby och precis som din f.d ledare Alf Svensson försöker förhindra belysning av den sjuka ideologi som utgör grunden för ditt partis ideologi. Men naturligtvis var min uppmaning till dig av retorisk art ehuru du som kristen fanatiker är oförmögen till klart tänkande och empati.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-05 16:29:00
|
|
Kristdemokrat |
Bäste ateist och kristendomshatare! Jag tillhör inte Knutbyförsamlingen, inte Filadelfia och jag har aldrig försvarat varken förtryck eller illdåden i Knutby. Har du hjärnspöken eller är du bara en allmänt förvirrad ateist och KD-hatare? Jag skulle, om jag vore du, göra ett besök på närmaste psykiatriska klinik. Kom dock ihåg: Gud älskar dig!
|
| |