- Är du en sån där arg tjej?

Inlägg #1: Postat: 2004-02-02 13:12:00
Susan U, till Krille
Snacka om att läsa som Fan läser Bibeln. Som om alla vi brudar bara ville slå ner killar på löpande band. Läs innantill och sluta hitta på.
Och faktiskt så är det enligt lag förbjudet att tafsa på någon bara sådär. Sexuella trakasserier är det så fort tafsandet eller kommentaren är ovälkommen. Ett stadigt grepp om fingrarna i det fallet är nog väl försvarbart. Eller är du rädd att råka lägga labbarna på min eller Jessicas bak och få ont?
Inlägg #2: Postat: 2004-02-02 13:54:00
Sanna
Jag blev tafsad i baken av en kille på gatan en gång på väg hem från krogen. Jag vände mig om och slog till honom i ansiktet. Han stod där skamset medan tre poliser som sett incidenten klappade händerna. Polisen är nog också trött på sådana dregg.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-03 23:20:00
Yanni
Det var en kille som tog mig mellan benen framifrån när jag gick ner för en trappa! Bara så där. Har aldrig sett äcklet förr. Jag gav honom en örfil, det var bara reflex. Han gav sig på mig och skulle börja slåss. TUR att där fanns vakter! Vilka as en del är.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-04 22:50:00
JoeHill
Ja verkligen! En gång då jag var på krogen så kom en tjej fram och la armen om mig utan att jag bett om det! Bara sådär! så jag slog henne rakt i ansiktet. Vilka jävla äckel det finns!
Inlägg #5: Postat: 2004-02-05 21:35:00
Krillle
Exakt min poäng, JoeHill. Total brist på perspektiv råder. Kasta om könen så märks det ju som synes tydligt, även om ditt exempel var överdrivet.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-06 00:38:00
Sanna
Krille, det handlar ju om att sätta gränser och få bort synen på kvinnor som offer. Kan du tänka dig något värre än att bli våldtagen? Att kämpa för att komma loss, men inte lyckas för att han är så mycket större? Det är DÄRFÖR det är allvarligare när kvinnor blir sexuellt ofredade - ni kan nästan ALLTID försvara er i slutändan!
Inlägg #7: Postat: 2004-02-06 15:05:00
Yanni
Du fattar inte mycket du Joe Hill. Att bli nypt i fittan av en total främling i en tunnelbanetrappa och att få en arm om sig på krogen. Ja det är sannerligen samma sak. Nu tycker jag att du är en idiot.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-07 14:40:00
Krillle
Sanna: Nu gällde inte det här att bli våldtagen utan att bli tafsad på. Man kan visa att man vill vara ifred utan att använda våld. Om någon försöker våldta en, däremot, så försöker han ju skada en, och då är det väl helt i sin ordning att försvara sig bäst man kan.
Inlägg #9: Postat: 2004-02-07 14:44:00
Krillle
Och även om han kanske inte bryr sig om bara prat så kan man ju åtminstone försöka knuffa iväg honom innan man börjar slåss. Vid det laget har du med all önskvärd tydlighet visat att du inte är intresserad, och skulle säkert bli friad i en domstol.
Inlägg #10: Postat: 2004-02-10 12:49:00
Susan U till Krille
Hade jag tafsat på en kille och fått en örfil hade jag nog blivit förvånad, men ansett att jag gått över gränsen först och inte ställt till med någon scen för det. Nu nyper inte jag killar i baken bara sådär, tycker inte jag har rätt till det... Vad är ditt problem? Att du VILL tafsa? Låter alla bli det grottmänniskobeteendet så är ju problemet löst. Kan man inte hålla tassarna i styr kanske det blir lite Darwinism in action.
Laddar...