Inlägg #1: Postat: 2004-02-01 17:37:00
|
KYREUS |
Hej Sunny! Alla vi som läser dig här på Sourze, upplever nog detsamma: Du står får något slags livets sk äkthet. Och det är fint! Själv har jag länge i den sk jämlikhetsdiskussionen efterlyst FAKTA om skillnaden mellan män och kvinnor. Dvs ifall det finns /även/ biologiska skillnader?? /forts
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-01 17:39:00
|
KYREUS 2 |
/forts/ men varenda gång jag väckt frågan utan några som helst avsikter mera än nyfikenhet, så har jag nästan blivit stenad av feministerna. Varför? Om män och kvinnor nu ev skulle bära på sk biologiska skillnader, skall inte DEN TUFFA JÄMLIKHETSKAMPEN I VILKEN JAG DELTAR, bygga på verklighet och inte på drömmar??
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-01 19:53:00
|
Elisabeth |
Färsk sperma blir pojke,2 veckor och äldre sperma blir flickor.Sedan är det drömmar m.m.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-02 12:53:00
|
Sunny |
KY: Jag tror att en del av den biologiska skillanden finns i hormonerna. Den allra största skillanden är nog ändå yttre påverkan: vi behandlar flick o pojkbabies olika. Olika hormoner bytyder ju inte att det ena könet skulle vara mera/mindre värdefullt?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-02 17:10:00
|
Sunny |
Elisabeth: Eftersom flickspermier är starkare o överlever längre så borde det vara exakt som du säger.
Babyflickor är likaså starkare: det föds ett litet överskott av pojkbabies men i 20 års åldern ska detta vara utjämnat.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-02 23:12:00
|
Joakim Johansson |
Sunny: Visserligen är alla däggdjurs embryo till en början av honkön, men detta är ointressant. Som Kyreus påpekar i texten sitter könet i hjärnan. Det är där, och inte mellan benen, som vår könsuppfattning bildas.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-03 11:42:00
|
Sunny |
Joakim: Självklart. Men ämnet embryon farcinerar mig ändå. Det verkar vara ett så stort mirakel att allt kan klaffa o ändå händer det varenda sekund.
|
|