- Är du en sån där arg tjej?

Inlägg #1: Postat: 2004-01-31 10:11:00
Sanna
Eller så kanske du borde skaffa dig lite personlig integritet.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-31 12:44:00
Erika
Sanna. Och du kanske borde låta bli att spela prinsessan på ärten hela tiden och och låta bli att förläsa dig på hatisk feministlitteratur så kanske ditt liv skulle bli lite roligare!
Inlägg #3: Postat: 2004-01-31 14:31:00
Kille
Sanna: så du tycker våld och aggressioner är integritet? Personligen ser jag ingen anledning att hetsa upp mig över struntsaker. Jag blir förbannad när det verkligen behövs, och det behövs inte när en full tjej nyper mig i baken.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-31 14:37:00
Sanna
Erika: Ha ha. Mitt liv är roligt, trots att jag markerar vart gränsen går. Du skulle bara veta hur det är att gå ut med blont hår och D-kupa, men efter ett slag eller en kastad drink kan jag gå där ifrån med förhoppningen att killen har så mycket vett att han inte sätter sig i den situationen igen. Dessutom läser jag inte hatisk feministlitteratur; den har en tendens att vara alldeles för vänstervriden.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-31 14:39:00
Sanna
Kille: Nej, jag tycker inte att våld och aggressioner är integritet utan insikten att det inte är okej att andra gör vad de vill med DIN kropp. Jag kan verkligen se dig framför mig fnissandes medan en massa fyllekåta brudar tar vart det dem behagar. Himbo.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-31 16:58:00
Kille
Så länge de inte gör något som skadar mig, gör ont, eller förnedrar mig offentlig så finner jag ingen anledning i att överreagera och bli förbannad. Om de vill nypa mig i rumpan så kan jag faktiskt bjuda på det. Men så har jag förmodligen en betydligt större självdistans än vad du har. Det är inte alltid så lyckat att ta sig själv på allt för stort allvar.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-31 17:49:00
Susan, till Kille
Det handlar nog om självrespekt. Min kropp är inte något tafssmörgåsbord. Om du tycker det är okej att bli tafsad på kanske du har lägre grad av självaktning. Men det betyder inte att Jessica, eller jag, behöver hjälp. Varför så angelägen att försvara rätten att tafsa på andra? Eller går du igång på att bli klämd på ute?
Inlägg #8: Postat: 2004-01-31 18:43:00
Jessica Rudin
Men du, "Kille". Att bli nypt i rumpan, klämd på brösten, tagen i skrevet offentligt ÄR förnedrande OCH gör ont. Så vad ska man göra då, tycker du? Le och vara glad?
Inlägg #9: Postat: 2004-01-31 18:53:00
bertila
Var 8. Självklart ska du inte besöka ett ställe där sådant sker. Besök ställen där du inte blir tagen på fittan offentligt. Jag lovar sådana ställen finns -
Inlägg #10: Postat: 2004-02-06 00:35:00
Sanna
Bertila: Det kan ske vart som helst, när som helst - tro mig. Kille: Du borde ta sexuella trakasserier och sexuellt ofredande på större allvar. Vet du vad steget efter det är? Våldtäkt. Men jag antar att om några killar är sugna på mer än att bara kladda så ska jag väl ställa upp på det också? Jag menar, jag kan ju inte ta mig själv på så stort allvar att jag faktiskt intalar mig själv att jag har ett människovärde!
Laddar...