Äckligt Billy - du gick över gränsen

Inlägg #1: Postat: 2004-01-30 19:04:00
Sunny
Bifff: Hur tror du att pedofili kan behandlas? Det är ju en sexuell läggning o finns där hela livet.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-30 22:09:00
Ulla H.
Genom kastrering förstås!
Inlägg #3: Postat: 2004-01-30 22:16:00
Biff
Vad jag menade med "behandling" var att många på forumet snarast förespråkar häxbål... Själv tycker jag det vore bra om kriminalvården åtminstone lyckades få pedofilerna att sluta våldta... Poängen är många vuxna människors otroliga vredesuttryck i debatten. Dessa blir lite ironiska när de samtidigt vill få reda på vilka pedofilerna är.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-30 22:47:00
fr€dd€
Självklart river det upp känslor och hat då pedofiler begår brott, det är väl ingen som säger annat, däremot är det möjligen inom pressetiken, mediaetiken, ansvaret i detta som är problemet. Till vilket pris och nyttar det? Ligger det någon nytta i att publicera namn och bild på förövare -ligger det i allmänintresset? fundera på det. Finns det inte någon annan skada som kan ske?
Inlägg #5: Postat: 2004-01-31 02:59:00
Joakim Johansson
Man ska inte lägga ut namn på pedofiler, det finns ingen som helst vinst i en sådan handling. För även om pedofiler är motbjudande i sin ynkedom så brukar även dessa personer tyvärr ha både familj, släkt och vänner. Och det finns ingen anledning att straffa dessa oskyldiga människor mer än de redant straffats i ett sådant sammanhang.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-31 10:28:00
Sunny
Ulla H: pedofili finns i hjärnan så kastering är en tveksam metod. Det fanns ett fall i Tyskland där en kasterarad pedofil mördade en 7 årig flicka o blev sjuten i under rättegången av mamman: fallet Marianne. Efter det som hänt mig själv började jag intressera mig för de här sakerna. På pappas gård fanns ett dagis. Borde man t.ex ha varnat dem?
Inlägg #7: Postat: 2004-02-02 15:59:00
Susan
Om det vore så väl att rättsväsendet straffade dessa avskum ordentligt. Men det är inte så. Några månader för att ha utsatt barn för sexuellt kränkande handlingar är ett hån. Både vad gäller våldtäkter och pedofilfall så är Sverige löjliga i sitt utövande av rättspraxis. Ett par månader som sagt, i bästa fall, för den som döms, så mycket är brottet värt. Så mycket är det förstörda livet värt...
Inlägg #8: Postat: 2004-02-02 16:01:00
Susan forts.
Om samhället tog sitt ansvar och straffade dessa monster till människor som ger efter för sin lust till barn så skulle nog namnlistor på nätet etc. vara ointressanta, men när de kommer ut tre månader senare med chansen att upprepa sitt brott så förstår jag att folk vill veta "vem". Jag hade med velat om jag haft barn.
Laddar...