- Är du en sån där arg tjej?

Inlägg #1: Postat: 2004-01-30 22:13:00
Sanna
Hej Man! Om någon säger något otrevligt till dig kan du kontra med att säga något otrevligt tillbaka. Däremot har du ingen rätt att slå någon sönder och samman. Men utsätts man för SEXUELLA TRAKASSERIER måste man få försvara sig! Alldeles för få tjejer visar att det inte är okej. Killen kan lätt få stå där med skammen efter att ha fått en örfil eller en drink över huvudet. Inför absolut inte spöstraff eller offentliga avrättningar, men tjejer för faan, visa att det inte är okej!
Inlägg #2: Postat: 2004-01-31 07:26:00
Man Originalet
För en tid sedan skrevs det i media om att den f.d. fotbollsspelaren Glenn Hysén jag tror åtminstone att det var han slagit ner en homosexuell man som gjort närmanden mot honom på en offentlig toalett. Är detta riktigt? Bör man inte försöka lösa konflikter genom att prata innan man tar till våld? Eller är en nypning i rumpan en så oerhört grov kränkning att den rättfärdigar omedelbart, urskiljningslöst våld?
Inlägg #3: Postat: 2004-01-31 14:44:00
Sanna
Man: Jag vet inget om den händelsen, så jag vill egentligen inte kommentera, men är det inte skillnad på att slå ned någon och att göra en markering? Det är klart att det ultimata vore att kunna diskutera saken, men det är svårt då sådant här oftast händer på krogen. Jag försvarar inte urskiljningslöst våld, men man måste få visa vart gränsen går.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-31 14:49:00
Sanna
Det ni inte verkar förstå är att efter ett litet nyp kan man vända sig om, knuffa bort killen och dansa vidare. Men när man har fått händer under kjolen, händer i urringningen, fått höra "jag gör vad jag vill med dig", fått en loska i ansiktet när man knuffat bort en kille som tafsat, så är det inte lika lätt att ta det med en klackspark. Jag tycker att det är en grov kränkning.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-01 05:52:00
Man Originalet
Visst, det du beskriver i svar 4 är utan tvekan grova kränkningar. Och jag kan nog tycka att det är förståeligt att man reagerar med fysiskt våld om man blir spottad i ansiktet och får höra att "jag gör vad jag vill med dig". Men jag tycker ändå inte att man bör förespråka våld som en bra lösning generellt sett.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-06 00:28:00
Sanna
Jag förespråkar inte heller våld, men man måste få sätta gränser. Ibland är en örfil det enda som ett fullt dregg förstår. Det är knappast ett typ våld som föder våld.
Inlägg #7: Postat: 2004-04-06 17:51:00
Åke
jag tycker klackspark låter väldigt bra, speciellt med en stilettklack.
Laddar...