|
Inlägg #1: Postat: 2004-01-30 18:09:00
|
|
Biff |
Och då ställer jag den filosofiska frågan: hur ofta är det som du går ut, och verkligen har "kul"?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-30 20:43:00
|
|
Jolin |
Haha, nej självklart kan kvinnor inte ha "kul" om ingen daskar till dem på stjärten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-30 21:38:00
|
|
Uno |
Heja, Heja! Mera våld löser alla problem och trista moraltants feminister finns det gott om. Och hur många killar tror du tar stryk av en tjej om det blev allvar?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-30 23:12:00
|
|
Biff |
Jolin, frågan var filosofisk sa jag. Det är inte kul att bli nypt i baken, kan vi konstatera. Men är det kul att slå till någon om man blir det? Är det kul att vara beredd på att bli nypt i baken? Är det kul att gå omkring på ett disko och misstänka människor? Knappast! Snarare blir kvällen förstörd.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-31 14:52:00
|
|
Sanna |
Biff: Man dansar omkring och har kul. Helt plötsligt kommer ett dregg och tar sig rättigheter på MIN kropp som han inte har. Jag markerar att det inte är okej, vilket i längden avskräcker killar från detta uppförande. Jag dansar vidare och slipper störa mig på dregget.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-31 16:28:00
|
|
Biff |
Det lät ju vädligt bra, teoretiskt...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-31 17:53:00
|
|
Susan, till Biff |
Jag drar mig för att gå ut på krogar i stan eftersom det verkr som att man som tjej förväntas acceptera att ens kropp är allas. När jag går ut så går jag ut för att dansa och träffa människor. Om något slemmo får för sig att tafsa och förstöra min kväll så får han väl skylla sig själv. Killar verkar tro att de "ska" få komma undan med tafsande. No way in hell.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-31 18:52:00
|
|
Jessica Rudin |
Tack Susan, Sanna & Jolin. Ni ger mig hopp! Kram på er tjejer!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-31 19:03:00
|
|
Biff |
Du erkänner att du inte har speciellt kul när du går ut alltså. Därmed stämmer det också när jag säger att du är förloraren i situationen eftersom du reagerar så kraftigt. Om du känner att du måste hälla öl över den som nyper dig i baken istället för att tex peka finger och gå därifrån, har du och ingen annan, gjort nypet till en "större grej". Dock inte för "slemmot" utan bara för dig själv.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-01-31 19:03:00
|
|
Biff |
"Slemmot" kommer kanske skämmas, men vad spelar det för roll? Kanske kommer han aldrig mer nypa tjejer i baken, det spelar inte heller någon roll. Det som spelar roll är att du genom ditt handlande har ökat din distans till killar. Du har blivit räddare för att bli nypt i baken, eftersom du måste agera lika kraftigt nästa gång det händer.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-01-31 19:07:00
|
|
Biff |
... Och som du ser går förloppet i en cirkel, som leder till att det blir mindre och mindre kul att gå ut.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-01-31 20:09:00
|
|
Karin |
Biff: Så du menar alltså att för att kunna ha kul på krogen så måste jag acceptera att bli klämd på, för blir jag arg så är ju kvällen förstörd... Och nypet ÄR en stor grej, det är inte min ilska som förstör en utekväll utan killar som tar sig friheter med min kropp!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-02-01 03:39:00
|
|
Biff |
Karin, du menar att nypet "ÄR" en stor grej, samtidigt som du säger att detta nyp inte ska få förstöra din kväll. Eller menar du att kvällen blir förstörd om du inte får upprättelse? Frågan blir ju då vem som egentligen saknar självrespekt... Snarast verkar det som om du grämer dig för att du inte vågar hämnas, vilket jag tror är det egentliga problemet.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-02-17 17:24:00
|
|
Susan till hobbypsykologen Biff |
Undvik gärna att analysera mitt känsloliv utifrån att jag inte vill bli nypt i rumpan av främlingar. Det kan inte bli rätt, och blev det inte heller. Jag är inte ett smack rädd att bli nypt i baken, och känner inga krav på att agera efter viss mall då det inträffar. Jag bara gillar inte att bli tafsad på av främlingar, och markerar detta då det händer.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-02-17 17:28:00
|
|
Susan till hobbypsykologen Biff forts |
Ditt analyserande av mitt och andras? känsloliv är rätt så skrattretande. Det ger ingen tyngd åt dina resonemang utan känns som "någon som läst en psykologispalt i Expressen och tror han är Freud". Dessutom, kärnan i det hela kvarstår även om jag vore den mest iskalla rabiatfeministiska våldsamma manshatande surfittan på denna planet; MAN FÅR INTE ENLIGT LAG utsätta andra för sexuella närmanden de inte önskar.
|
| |