Inlägg #1: Postat: 2004-01-30 15:27:00
|
Thomas L. Aabo |
Du kan inte jämföra när en man blir nypt med en kvinna. De flickor som gjort det är mer öppna, och nyktra förmodligen, för att de kan ha gjort fel.
Usel jämförelse snarare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-30 15:36:00
|
pUs |
Med all respekt Thomas, men jag förstår inte vad du menar överhuvudtaget. Oavsett om jag tar det på allvar eller inte.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-30 15:47:00
|
pUs |
Det handlar inte om manligt och kvinnligt generellt. Det handlar om att hur man som *människa* väljer att reagera i en situation där man känner sig kränkt. Uppenbarligen tycker du, och många med dig, att det är helt okej att börja slåss när så fort den egna viljan kränkts på något som helst sätt. Det tycker inte jag. Ditt yrande om manligt och kvinnligt andas traditionalism av gammal god modell. Tro det eller ej, brudarna kan bete sig precis lika illa som vi. Och det händer ofta.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-30 15:54:00
|
pUs |
Det känns dessutom inte helt fräscht att anta att alla baknypande flickor per automatik är "mer öppna och nyktra" än sina manliga motsvarigheter, bara just pga att dom är flickor. Det gör väl i så fall bara deras agerande *än* mindre försvarbart? Nej, kön har ingenting med saken att göra. Glöm det. Det är lika illa vem som än gör det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-30 17:09:00
|
Jolin |
Kvinnor har inte större rätt att nypa folk i röven än män. Och när detta inträffar har män lika stor rätt att göra vad som behövs för att tjejen i fråga ska förstå det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-30 17:12:00
|
Jolin |
Våld är inte särskilt bra, utan snarare något man tar till i sista hand för att inget annat hjälpt. Kan också ses som att ge tillbaks med samma medicin - använd ouppskattad kroppskontakt i form av våld mot ouppskattad kroppskontakt i form av tafsande.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-30 17:16:00
|
Jolin |
Visst har jag ibland använt våld eller hällt öl när jag kanske kunnat ta mig ur situationen på annat sätt. Detta i avskräckande syfte. Ställer man till en scen blir det pinsamt för honom och alla andra tjejer på stället blir automatiskt "varnade". Så kanske han lär sig lite folkvett och inte gör om det på ett tag, til skillnad från om man bara går därifrån.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-30 22:24:00
|
Sanna |
Den fysiska skillnaden mellan män och kvinnor spelar en oerhörd roll i fall om sexuella trakasserier. Jag håller med om att tjejer inte heller ska tafsa på killar, men ni behöver inte oroa er för att de sexuella trakasserierna ska leda någonvart för ni kan nästan alltid försvara er.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-31 19:43:00
|
pUs |
Jag är inte rasist, men... ständigt dessa tillägg. Det tycks så erbarmligt svårt att bara konstatera att det är lika illa vem som än gör det. Utan omsvep eller tillägg. Är det bara jag som kan göra det?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-03 23:33:00
|
Yanni |
Många killar här blir inte kränkta av att bli nypta i rumpan av tjejer. Då är det ju inget problem eller hur? Men OM man blir kränkt så måste man få försvara sig. Nån kille här skrev ju som vanligt att kom bara och nyp mig tjejer! Det är liksom inte samma sak omvänt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-17 14:21:00
|
Hans |
Det verkar vara svårt för folk att fatta att våld aldrig kan accepteras annat än i rent självförsvar. Det blir inte mer okej att slå nån på käften för att den personen är större och starkare. Häll öl, spotta, håna, be om hjälp - men börja inte slåss. Visst finns det idioter som inte går att resonera med, och visst finns det gånger man _vill_ ta till knytnävarna, men det är _ändå_ fel och brottsligt. Oavsett om man är liten eller stor.
|
|