|
Inlägg #1: Postat: 2004-01-29 22:22:00
|
|
Sunny |
Sofia: De andra misstänkta i denna lilla krets kan andas ut. Fler barn slipper kanske drabbas av just den här pedofilen?
Det var inget uthängande före dom.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-29 23:31:00
|
|
Karin |
Till Sofia E - Om du inte förstår Butts syfte med artikeln då tycker jag att du ska återgå till plugget och lära dig svenska språket. Vilken idiot som helst begriper vad han menar i texten!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-29 23:34:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Karin: Det är beklagligt att du inte klarar av att greppa innebörden av att en publicering av namn och foto kan drabba människor som inte är skyldiga till brottet. Hans barn, släkt och övriga anhöriga hamnar i skottlinjen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-30 00:55:00
|
|
Karin |
Han drabbas mest själv. Om "Skådespelaren kan medierna publicera vadsomhelst även om det är lögn, men om "Thomas Hellberg" måste man publicera sanningen. Så funkar tryckfrihetslage
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-30 07:36:00
|
|
Sofia E |
Sunny: Jag tror inte att sourze är rätt forum för detta. Karin: Läs Johannes kommentar. Dessutom, om det är någon som värnat om människors integritet i media, så är det Billy.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-30 09:42:00
|
|
Sunny |
Sofia: Jodå: som dotter till en flera gånger dömd pedofil är jag meveten om problemet. det mörkades när pappa satt i fängelse för vad han gjort lillasyster; detta gjorde att jag utan misstanke gick i fällan. Hade jag vetat att han var pedofil hade han ju aldrig kommit åt att droga o våldta mig: jag var ju 15 när vi möttes.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-30 09:46:00
|
|
Sunny |
Som gammal bodde pappa i en förort där ingen visste im hans förflutna. det var en lättnad för honom men han förgrep sig på flera unga pojkar i huset. De anmälde inte men jag låg många nätter vaken o undrade ifall jag skulle sätta upp en varning på gårdens dagis eller värna om pappas fru.
Det var ett av mitt livs svåraste beslut. Jag teg. I dag tycker dottern att jag gjorde fel,sonen att det var rätt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-30 10:37:00
|
|
Yasser |
Sunny Du verkar inte vara långsint trots vad du gått igenom. Du tycks ha bearbetat saken. Det måste alla offer göra även om det är svårt. Likaså måste gärningsmän få ett plus när de sonar sina brott. BillyButt verkar ha kommit till insikt med hans tidigare omoraliska handlingar. Detta framgår av hans texter. Håller du inte med mig om det?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-30 15:44:00
|
|
Sunny |
Jag har hela tiden nha dömts för våldtäkt.Den domen inehöll många tveksamheter. Värre är det med aktiva pedofiler. Ska man "hänga ut" dem eller ska man som jag gjorde,hålla tyst o samtidigt bidra tilll fler offer? Det är en svår etisk dilemma.En pedofil är alltid pedofil. Billy är ju verkligen inte det.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-01-30 15:46:00
|
|
Sunny |
Förlåt tekniken jag har protesterat emot att BB dömts för våldtäckt efter en usel rättegång o självklar är alla som avtjänat sina straff fria att börja ett nytt liv,
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-01-30 23:36:00
|
|
Yasser |
Och det tycks Billy Butt ha gjort , eller hur?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-01-31 09:11:00
|
|
... |
Sunny: hur lätt tror du att det är för någon att börjat ett nytt liv efter avtjänat straff om alla medier hängt ut ens ansikte?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-01-31 10:18:00
|
|
Sunny |
Det är förstås omöjligt om man är s.k kändis. Pappa var ju inte det men efter avtjänat straff eller när ryktet kom ifatt honom så var han tvungen att flytta.Men just när det gäller pedofiler är det svårt. Jag tror att du själv velat veta ifall din granne är peddo om du har små barn? I BB:s fall var det inga barn inblandade så där var uthängningen mera diskutabel.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-01-31 11:53:00
|
|
Karin |
Till Sunny Svar 12: Fråga Billy Butt. Han borde veta.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-01-31 12:25:00
|
|
Sunny |
Jo.Men han är inte pedofil: det finns ingenting som säger att han skulle upprepa sina inviter till unga tjejer i dag.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-01-31 17:24:00
|
|
Karin |
Men ändå blev han ju uthängd i media. Såvitt jag minns var det under en längre tid innan han åtalades eller dömdes. Frågan är om det var rättvist?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-02-01 10:40:00
|
|
Sunny |
Innan dom fallit ska ingen NÅGONSIN hängas ut i media. Många brott angår dessutom bara den närmaste kretsen o har inget allmänintresse. Media är ofta rena medeltida gladiatorspelare.
|
| |