|
Inlägg #1: Postat: 2004-01-28 22:47:00
|
|
Anna Li |
Sedan; jag kan förstå om kassörskan blir irriterad över att någon vill betala 300 kronor i småmynt, i allafall om det är människor som väntar. om det inte är någon som väntar finns ingen anledning att bli irriterad heller. Men även om hon har anledning att bli irriterad undrar jag om det ens är lagligt att vägra att ta emot giltiga pengar av en nykter person som vill köpa saker den har rätt till? I vilket fall är det helkasst.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-28 22:53:00
|
|
Anna Li |
p.s jag tycker det var helt rätt gjort att lämna kortet och hela växeln till dem och visa dina känslor! Skicka den här texten till konsums marknadschef - honom eller henne hittar du säkert lätt på nätet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-28 23:02:00
|
|
Anna Li |
Förresten behöver du inte göra det, jag gjorde just det :-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-29 09:58:00
|
|
Sunny |
Tack Anna! Jag är 50 men har varit sjukpensionär i många år. Lider av en del saker som inte är så intressanta möjligen då de grava depressionerna som stundtals gör mig så apatisk att jag har svårt att kliva upp.Exet har som pigg pensionär skött om sjuk kärring: nu är det ju annorlunda.
Exet som bor i samma kollektiv är däremot snart 80.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-29 10:02:00
|
|
Sunny |
Vi klarar oss ändå: de unga i kollektivet får handla på kvällarna. men om exet varit ensam med sina 300 kr o sin afasi så hade han fått gå hem utam mat. det är detta som gör mig så årg. O nej:jag gick direkt fram tilll J med pengarna när vi kom IN i butiken o hon satt där ensam för att just inte ställa till kassakö. En kvartersbutik måste ha kapacitet at ta emot 300 kr men hon sade INTE att hon inte hade tid utan att de inte skule få plats i skåpet.
|
| |