Grattis terrorismen

Inlägg #1: Postat: 2004-01-28 19:05:00
Mike
Om jag inte minns fel kraxade ju olyckskorparna när vässtyskland på sjuttiotalet satte hårt mot hårt mot RAF/Baader Meinhof.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-28 21:39:00
Naseer
Eftersom jag inte är amerikan har jag fått förlita mig på amerikanska åsikter. Hos evernight.com, ett community, närmare bestämt.
Där har the Patriot Act sågats och förbannats mer än en gång. Jag valde att förlita mig på de människorna och deras åsikter.
Vad the Patriot Act verkligen innebär för USA är inget jag personligen kan sätta mig in i, då jag som sagt, inte är amerikan.
Inlägg #3: Postat: 2004-01-28 23:02:00
Mike
Jag är inte så himla insatt i det själv. men jag kan ju konstatera att jag har inte märkt ett jota av det personligen. Vissa delar av det som att FBI och CIA som tidigare var i lag förbjudna att utbyta information om misstänkt terroristverksamhet nu får prata med varandra är ju bara sunt förnuft.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-28 23:06:00
Mike
Att samarbetet mellan de olika grenarna av USAs underrättelse och polisväsende var så dåligt uppdagades efter 9/11 och det spekulerades om dådet ahde kunnat förhindras. The patriot act tillsammans med inrättandet av "office of homeland security" kom till för att råda bot på bristerna.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-28 23:15:00
Mike
Många demokrater var och är mycket bittra efter Bush seger över Gore pga Floridadebaklet bl. a.. Efter att kritiken mattades något direkt efter 9/11 har den nu blåst upp till orkanstyrka i och med att det är valår. Därför riktas det naturligtvis extra mycket kritik mot allt som Bush gör just nu. Så du bör nog ta det mesta med ett par rejäla nypor salt.
Laddar...